Inlägg från: Anonym (aldrig SD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig SD)

SD varför är du för / emot?

Anonym (För SD) skrev 2018-07-17 07:06:08 följande:
    Graviditeten är inte den gravidas kropp, den är bara i kroppen. Det är ovanligt med sådana blödningar (dock har jag själv haft det, men inga tvivel om att jag har varit gravid pga illamående) och som i resten av EU finns det ett etiskt råd Som man ska söka om man har goda skäl efter vecka 12.
    I Sverige är det fritt fram oavsett orsak.

Och var ligger pappans rättigheter?
    Att genomgå en abort där kvinnan föder fram barnet är traumatiskt för alla involverade. Det finns par som gladeligen skulle adoptera barnet.

Framförallt tycker jag att vi ska skydda de ofödda människoliven.
    Den ofödda har ingen möjlighet till liv i detta stadium.

Finns det andra situationer där du tycker att någon individ kan göra saker med en kvinnas kropp utan kvinnans tillåtelse?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-17 20:03:15 följande:
    De har ju varit ute och tittat på verksamheten i olika åtgärder och pratat med personer som deltagit, dessa har ju dock hållit tyst i rädsla för att bli av med ersättningen
    Om dom har "hållit tyst", hur kommer det sig att du känner till det?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-17 20:34:42 följande:
    Självklart för att jag har hört vad de säger när bara deltagare i dessa åtgärder kan höra dock bara de man litar på eftersom det finns deltagare som likt barn skvallrar för arbetsförmedlingen om saker och ting.
    Så de har inte "hållit tyst" med andra ord, eller hur menar du egentligen?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-17 23:04:42 följande:
    Det är tillåtet att göra abort till vecka 22 idag. SD vill ta bort denna möjlighet i vecka 22 vilket är fullt rimligt med tanke på att det är sinnessjukt att man i dagens läge får göra så sena aborter i sverige när det aborterade barnet kan räddas.
    Varför är det sinnessjukt?
    Varför då inte sätta vecka 21 istället, eller kanske en löpande siffra knuten till medicinska framsteg?

Det är en morallag som inte har medicinsk grund.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-17 23:17:09 följande:
    Det är sinnessjukt att få göra abort i en vecka där hälften av alla barn som föds då överlever med hjälp
    Nej, återigen visar SD anhängare att de inte har koll på fakta.
    Det är ca 10% som överlever.

Men varför är det sinnessjukt?
    Du har inte läst på eller förstått motargumenten, eller?

Kan du redogöra för motargumenten som du anser är sinnessjuka?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-17 23:17:09 följande:
    Det är sinnessjukt att få göra abort i en vecka där hälften av alla barn som föds då överlever med hjälp
    Sedan får du gärna svara på min andra fråga;

Varför då inte sätta vecka 21 istället, eller kanske en löpande siffra knuten till medicinska framsteg?
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-17 23:55:46 följande:
    Ca 50% överlever i vecka 22 med intensivvård. www.dagensmedicin.se/artiklar/2017/08/31/for-.../
    Sedan får du gärna svara på min andra fråga;

• Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 08:00:37 följande:
    Om du läser i länken så står det att 49% överlever i vecka 22. Och hade det varit så liten chans som du påstår så hade man aldrig tillhört förlossningen i den veckan och man hafe inte heller försökt rädda barn födda i vecka 22. I vecka 22 lever barnen utanför livmodern och överlever med intensivvård.
    Nej, det står:
    "bland dem som föddes extremt för tidigt, alltså mellan vecka 22 och 26, överlevde 49 procent "
    De som föds i vecka 26 har högre överlevnadsgrad än de i vecka 22.

Du verkar ha lite problem med att ta åt dig fakta.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 08:04:57 följande:
    Det är inte rimligt någonstans. Inget land i världen förutom Sverige utför aborter så sent som i vecka 22 och inget land utför legala aborter efter vecka 12 heller om det inte handlar om svåra missbildningar. Gränsen går ju alltid någonstans och vid vecka 12 är rimligt då ytterst få aborter redan genomförs efter vecka 12 och alla andra länder har satt den gränsen. Jag har gjort abort i vecka 18 och tro mig det va INTE roligt att föda ut ett halvfärdigt barn
    Återigen har du fel och visar hur lite du kan om ämnet.
    6 länder tillåter abort i vecka 22.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?