• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (xyz)
    Hur skulle det vara om du läste det som du själv länkar till?

"Personer med etableringsersättning ingår endast om de deltar i ett arbetsmarknadspolitiskt program.".

Där kan regeringen gömma undan de flesta asylsökande utan att de syns i statistiken. Det är inte förvånande eftersom Socialdemokraterna tidigare förtidspensionerade personer på löpande band för att de skulle försvinna ur arbetslöshets-statistiken.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (xyz) skrev 2018-07-16 18:17:20 följande:

"Personer med etableringsersättning ingår endast om de deltar i ett arbetsmarknadspolitiskt program.".

Där kan regeringen gömma undan de flesta asylsökande utan att de syns i statistiken. Det är inte förvånande eftersom Socialdemokraterna tidigare förtidspensionerade personer på löpande band för att de skulle försvinna ur arbetslöshets-statistiken.
    Men vi pratade ju om bidrag, inte om ersättningar.

Etableringsersättningen är inte så stor att den tillsammans med bidragen når upp till 90-talets nivåer.

Så oavsett om vi tar med etableringsersättningen (utan att ta med 90-talets motsvarighet till etableringsersättning) så har skribenten fel.
  • nihka
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-16 16:29:25 följande:
    jodå det finns! Ingen av oss ljuger. Hon har tagit väldigt illa vid sig att det är så på hennes förskola. Du har inte rätt i allt
    Nej, det finns det inte såvida inte personalen kör sitt eget race. Både skollag och läroplan utgår från individens frihet och integritet. Det är inte tillåtet att tvinga barnen.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (aldrig SD)

och länken för att visa vad jag skriver:

www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__AA__AA0003__AA0003G/IntGr4RikKON/table/tableViewLayout1/
  • Less is more

Förtidspension på grund av arbetslöshet har väl aldrig någon fått ?
  • Anonym (aldrig SD)

Jag tycker att denna tråd visar med all önskvärd tydlighet att min inställning till de som röstar på SD stämmer.

Så mycket felaktigheter som skrivs helt utan faktakoll är för mig helt otroligt.

• Anonym (anonym)
    Less is more skrev 2018-07-16 18:27:47 följande:
    Förtidspension på grund av arbetslöshet har väl aldrig någon fått ?
    Jo, de oanställningsbara fick förr förtidspension numera valsar de istället omkring i diverse åtgärdsprogram inte sälla i årtionden. Märks inte minst på hur många sekond-hand-butiker som startas av diverse ideella organisationer, de som förr fick förtidspension jobbar för ersättning från försäkringskassan och då kallas det för arbetsträning
  • nihka
    Anonym (mor) skrev 2018-07-16 17:39:43 följande:

Det kryllar av SD-trådar. SÅ känner man igen ett framgångsparti. Inte en enda tråd om M eller S. Vem bryr sig om dom liksom. SD 2018!

Det är för att SD känner sig nervösa för hur de nya (utbrytar)partierna kommer att gå.
    Less is more skrev 2018-07-16 17:45:53 följande:
    Det är roligare att diskutera SD för det är ett "nytt" parti man vill lära känna och förstå. Sen kanske man ändå väljer S eller M när det kommer till kritan.
    De nya partierna som vill in i riksdagen kommer att stjäla limelighten och väljare från SD.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (aldrig SD)
    nihka skrev 2018-07-16 18:41:54 följande:
    Det är för att SD känner sig nervösa för hur de nya (utbrytar)partierna kommer att gå.

De nya partierna som vill in i riksdagen kommer att stjäla limelighten och väljare från SD.
    Jag är mest orolig för hur de nya extremerna, som "Alternativ för Sverige" och "Nordiska MotståndsRörelsen" normaliserar SD.
  • Less is more
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-16 18:39:59 följande:

Jo, de oanställningsbara fick förr förtidspension numera valsar de istället omkring i diverse åtgärdsprogram inte sälla i årtionden. Märks inte minst på hur många sekond-hand-butiker som startas av diverse ideella organisationer, de som förr fick förtidspension jobbar för ersättning från försäkringskassan och då kallas det för arbetsträning

Men det berodde nog snarare på sjukdom och funktionsnedsättningar. Därför var / är många av de arbetslösa. En grupp som inte får glömmas bort faktiskt - då de antagligen är ganska många. De får kämpa dubbelt i motvind i vårt samhälle utifrån deras förutsättningar.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?