Inlägg från: Anonym (prata?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (prata?)

Göra slut pga detta??

Att bara du letat resor och han sitter och avvisar förslagen låter som ett tråkigt upplägg som du inte ska upprepa. Är det för att du tittar efter något du gillar och har råd med som du tycker det är bättre att titta själv eller vad handlar det om?

Själv åker jag nog inte någonstans idag som inte intresserar mig "bara" för att umgås med min man. Skulle vara om det är hans drömresmål och jag följer med av den anledningen eller  om vi vunnit resan och ändå hade tid över att åka eller liknande. Men du känner uppenbarligen annorlunda och delar inte heller(?) en vardag med honom så att en vecka ihop var som helst än hemma kan locka på ett annat sätt.

Att inte ha råd att betala så mycket är som sagt en vag uppgift som kan tolkas olika. Tala om att "ska vi åka i höst så kan jag betala xx kr för resan" (räkna med en lägre summa än du disponerar för du vill kunna göra något på resmålset också). Säg gärna rent ut att du själv mest är intresserad av att umgås med honom i avslappnad miljö så att du är öppen för förslag om resmål förutsatt att de ryms inom den budgeten. Föreslå att han kollar upp det.

Om han inte gör det är han nog inte så intresserad av att resa med just dig, nej. Det i sig måste inte innebära att han är ointresserad av relationen. Jag hade nog tagit illa vid mig själv men det KAN, med positivt tänkande, särskilt med ett relativt kort förhållande som ert, också vara så att han tycker ert umgänge på hemmaplan räcker bra och att resor är något han gör av intresse och inte för att umgås. Men en god start är väl att tala om saken.

Svar på tråden Göra slut pga detta??