Inga bekymmer skrev 2018-08-13 03:18:35 följande:
En eloge till dig som bemöter mitt inlägg medan de flesta blir tysta när man lite ställer på eller vad man ska säga. Jag tänker att otrohet är fel men man kan förstå det i vissa fall och vi är ju människor som inte är perfekta!
Några tankar/funderingar. Försörjer han dig och din hund? I så fall är det ju förståeligt att han jobbar mkt, men om inte så är det ju ett konstigt sätt att visa omtänksamhet på när ni pratat om att du behöver mer tid, närhet och beröring.
Har du varit tydlig och sagt att du också vill få komma när ni har sex? En självklarhet kan ju tyckas men det verkar ju inte vara det för din sambo. Kanske kan han med hjälp av nätet införskaffa tips på hur han kan stimulera och beröra dig ifall han har svårt att komma på det själv. Vet han vad du tänder på och några av dina fantasier?
Jag är gift och vi har varit tillsammans i 13 år snart. Jag känner igen det där med att det ibland kan kännas att man inte har så mycket att prata om medan andra kvällar pratar man massor. Så det tror jag är normalt. Behövs inget vin för det här däremot.
Jag tänker att jag passar bäst i ett fast förhållande och jag trivs i min partners sällskap, samt så är jag nöjd med vårt sexliv. Sen kan det finnas andra intressen som jag delar med vänner i andra relationer. Men samlivet blir liksom kittet som binder ihop oss i vår kärleksrelation. Jag är både nöjd med mitt sexliv då vi utvecklat och experimenterat en hel del de senaste åren, samt så trivs jag och kan skratta ihop med min man, vilket också är viktigt. Men alla förhållanden/relationer går ju upp och ner. Har du tagit upp frågan om att ha ett öppet förhållande?
Jag skriver ju här för att prata om det. Så självklart vill jag svara.
Och jag förstår att många förfasas över detta val, och som sagt, jag är förvånad över att jag själv verkar leva i någon förnekelse, där allt detta kommer sluta bra.
Men för att svara, nej, han försörjer inte mig, han betalar däremot en större del, för han tjänar mer.
Men hans försvar när jag säger att jag behöver beröring och närhet är att han "är inte sån". Jag menar att då får han jobba på det, så som jag jobbar på mina brister.
Jag har tagit fram min vibrator under samlag, för att jag också vill komma, men då klagar han på att den låter för mycket och osexigt.
Jag kan inte komma av bara fingrar, och hans kuk känns knappt i mig, så behöver något mer.
Jag har berättat om några fantasier, under sex, och då tyckte han det var hett att höra. Men sen är det inget som har hänt. Och om jag ska vara ärlig så känns det inte som att han är dominant nog att leva ut dem.
Älskaren däremot uppfyller alla fantasier och mer därtill.
Men min sambo har så många fina kvalitéer och jag vill inte lämna honom för älskaren. Utan kunna umgås med båda. Låter som ett bortskämt barn. Jag vet :D
Men jag tror att man kan skapa sin egen verklighet.
Jag har tagit upp öppna förhållanden, inte specifikt för oss, utan mer att vi diskuterat det. Men han tror att man blir svartsjuk om man väljer "den andra" partner för varandra. Vilket jag hävdade att jag inte skulle bli, och att man självklart gör upp regler för sånt.
Men vet inte om han var så övertygad att sånt funkar.
Jag tror absolut att man kan få ut olika saker från olika människor, precis som jag har olika kompisar för olika "situationer" så har man människor i sitt liv som ger en olika saker.
Men jag har alltid haft väldigt avslappnad inställning till sex och kunnat skilja på det och kärlek. Så jag tror absolut på det.
Har väl någon fantasi att detta kan bli ett öppet förhållande.