CarolineEriksson skrev 2018-08-08 16:48:54 följande:
Det är ingen fara, jag diskuterar gärna kring det.. för jag är själv förvånad över att jag inte har dåligt samvete.
Han är omtänksam på sitt sätt, han visar det genom att jobba mycket så att jag och vår hund kan ha det så bra som möjligt.
Men kanske inte på det sättet som jag behöver.
Vi har alltså pratat om att jag behöver mer närhet och beröring och uppskattning.
Och han erkänner att han är dålig på det.
Och i övrigt i vårt förhållande så kan vi ha roligt ihop och mysigt.
Men vi har varit ihop i 10 år. Så man kan väl ibland känna att man inte har något att prata om längre. Och så kommer det ibland middagar där man sitter och dricker rödvin och pratar en hel kväll. Så det går väl upp och ner.
Men jag tycker inte att sexet funkar. Tyvärr mycket på grund av hans storlek.
Man skulle kunna tro att när han har liten, så borde han satsa mer på att tillfredsställa på andra sätt.
Bara säger att det är svårt att säga hur "bra/dåligt" ett förhållande är.
Men jag har börjat tänka mer och mer att man kanske inte kan få allt från en enda människa, och att man absolut kan tycka om flera personer samtidigt,
Skulle gärna ha ett öppet förhållande, där båda får träffa andra.
Vet inte riktigt vart jag ville med denna text.
Men kan inte prata med någon annan, inga vänner vet om detta.
En eloge till dig som bemöter mitt inlägg medan de flesta blir tysta när man lite ställer på eller vad man ska säga. Jag tänker att otrohet är fel men man kan förstå det i vissa fall och vi är ju människor som inte är perfekta!
Några tankar/funderingar. Försörjer han dig och din hund? I så fall är det ju förståeligt att han jobbar mkt, men om inte så är det ju ett konstigt sätt att visa omtänksamhet på när ni pratat om att du behöver mer tid, närhet och beröring.
Har du varit tydlig och sagt att du också vill få komma när ni har sex? En självklarhet kan ju tyckas men det verkar ju inte vara det för din sambo. Kanske kan han med hjälp av nätet införskaffa tips på hur han kan stimulera och beröra dig ifall han har svårt att komma på det själv. Vet han vad du tänder på och några av dina fantasier?
Jag är gift och vi har varit tillsammans i 13 år snart. Jag känner igen det där med att det ibland kan kännas att man inte har så mycket att prata om medan andra kvällar pratar man massor. Så det tror jag är normalt. Behövs inget vin för det här däremot.
Jag tänker att jag passar bäst i ett fast förhållande och jag trivs i min partners sällskap, samt så är jag nöjd med vårt sexliv. Sen kan det finnas andra intressen som jag delar med vänner i andra relationer. Men samlivet blir liksom kittet som binder ihop oss i vår kärleksrelation. Jag är både nöjd med mitt sexliv då vi utvecklat och experimenterat en hel del de senaste åren, samt så trivs jag och kan skratta ihop med min man, vilket också är viktigt. Men alla förhållanden/relationer går ju upp och ner. Har du tagit upp frågan om att ha ett öppet förhållande?