Inlägg från: Inga bekymmer |Visa alla inlägg
  • Inga bekymmer

Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?

Anonym (Sugen) skrev 2018-07-20 19:25:00 följande:

Är tjej. Nej, vad gör man när man nästan exploderar av kåthet sambon är borta, då måste man ju ta någon för att tillfredställande sig. Trillat dit ett antal gånger. Så lätt när man är tjej och ganska välskapt på alla sätt.

Det måste man inte. Man onanerar om man inte vill vara en svekfull och oärlig partner.
  • Inga bekymmer
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-07-28 09:19:07 följande:

Är otrogen för jag saknar närhet och sex

Varför lämnar du inte då?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-07-28 17:16:18 följande:

Ja precis så är det ju, det är ju inte bara att lämna förhållandet för att killen inte längre har samma lust och sexet blivit något man nästan får tjata sig till.. vi har ett bra förhållande i övrigt ,älskar hans spontanitet och humor. Han är en helt underbar vän och pappa, och skulle aldrig vilja beröva våra barn tryggheten att växa upp med två närvarande föräldrar.

Fast om sanningen kommer fram så kanske han väljer att gå isär och då har du ju berövat barnen att växa upp i en och samma familj, genom dina handlingar. Du äventyrar ju ert hemensamma liv genom att vara otrogen.
  • Inga bekymmer
    PH76 skrev 2018-07-25 22:39:34 följande:

Jag har inte varit otrogen mot min fru och mor till våra två barn, men tyvär så var jag notoriskt otrogen mot mina x. Jag hade två förhållanden parallellt under vissa tider och var även otrogen mot båda.

Det var en mix av att jag inte var tillräckligt kär, både utomlands, såg väldigt bra ut och hade många som raggade på mig, och givetvis svagt omdöme och moral.

Intressant! Vad är det som gör att du hitintills lyckats vara din fru trogen när du förut varit notoriskt otrogen? Har du och din fru haft nån svacka i förhållandet än? Vet/visste din fru om hur du levt före hennes tid?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-07-28 17:16:18 följande:

Ja precis så är det ju, det är ju inte bara att lämna förhållandet för att killen inte längre har samma lust och sexet blivit något man nästan får tjata sig till.. vi har ett bra förhållande i övrigt ,älskar hans spontanitet och humor. Han är en helt underbar vän och pappa, och skulle aldrig vilja beröva våra barn tryggheten att växa upp med två närvarande föräldrar.

Hur mycket har du kommunicerat med din partner när det kommer till sex och hans brist på sexlust? Har du frågat vad det beror på? Det finns ju hjälp att få för sånt. Är det inte väldigt jobbigt och ganska stressande att leva ett sådant dubbelliv som du gör?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Tappat känslor och gnista) skrev 2018-07-28 15:48:54 följande:

Förmodligen av samma anledning som de flesta. Allt annat är bea i förhållandet, kanske finns barn med i bilden, gemensamma vänner, huslån osv. Att lämna kräver mycket mer än att stanna kvar och ha andra vid sidan av.

Okej! Jag förstår såklart att det kräver så mkt större ansträngning att bryta upp. Men funderar ni inte ens på om ni ska bryta upp när ni känner att ni måste ha andra att vara otrogna med för att stå ut med ert liv? Är det inte svårt att komma hem efter att ha varit otrogen och se er partner i ögonen? Eller blir ni avtrubbade och kanske intalar er att ni gör det för hela familjens bästa?
  • Inga bekymmer
    Gabriella2440 skrev 2018-08-07 08:23:38 följande:

Du jag tror inte utan att dom har diskuterat detta många gånger. Innan hen tog steget till otrohet

Fast men många har ju svårt för att kommunicera på ett konstruktivt sätt. Så det tror inte jag att det är så i alla fall. Finns många som inte lärt sig ta tag i sina problem utan hellre flyr från dem och då ökar benägenheten att välja otrohet istället för att jobba på saken. Jag ser flera såna personer i min omgivning som tydligt deklarerat hur fel det är med otrohet och så faller de ändå själva dit. De av dem jag känner är såna som förnekar och inte tar tag i problem som personer!! Vissa här skriver ju att de har inget dåligt samvete alls att de sviker, ljuger och går bakom ryggen på sin partner. Då är man ju känslomässigt avtrubbad eller så har man en störning..tror inte steget till otrohet är så långt då. Finns också de som har ett sexmissbruk och använder sex i olika former för att lindra tomhet och ångest.
  • Inga bekymmer
    PH76 skrev 2018-08-05 17:34:24 följande:

Givetvis så har vi haft svackor över alla år men det är ju ingen ursäkt till att vara otrogen. Jag vet inte vad det ör som gjort att jag inte har varit det förutom att jag hade väldigt mycket starkare känslor för min fru när vi blev tillsamman jämfört med vad jag haft tidigare.

Nu vet ju inte jag hur länge ni varit tillsammans men det låter som det är länge då. Jag anser givetvis också att en svacka eller att man inte är nöjd i förhållandet inte är en ursäkt till otrohet!! Otrohet är fel oavsett! Men tror inte det är så vanligt att man gör en så radikal förändring i sitt beteende och som person i vuxen ålder som du verkar har gjort och blev därför nyfiken på hur du gjort för att gå från notoriskt otrogen till trogen.
  • Inga bekymmer
    CarolineEriksson skrev 2018-08-07 21:56:34 följande:

Jag har en sambo som har en väldigt liten kuk, och utöver det så är han inte så intresserad av att tillfredsställa mig. Han försöker väl lite under sexet, men enbart genom penetrerande sex. Och tyvärr så känner jag knappt honom där nere.. 

Och när han har kommit så rullar han av mig och är "klar", då är sexet klart.

Och jag har länge haft fantasier om grovt hett sex, och hittade sen några månader tillbaka en älskare som älskar att tillfredsställa med tunga, hand och kuk. 

Och ser till att jag kommer många många gånger. 

Min sambo och jag har ett bra förhållande i övrigt, självklart har vi våra problem som andra, men ändå bra på många sätt. 

Och det som jag saknar i sätt eller personlighet hos sambon finns hos älskaren. 

Så de kompletterar varandra bra.

Och det konstiga är att jag har inte ens dåligt samvete.

Din sambo verkar inte särskilt omtänksam som skiter i dig och att du också får njuta. Det kanske är därför ditt samvete inte fungerar. Jag har väldigt svårt att förstå att du kan tycka att ert förhållande är bra utifrån det du just beskrev..
  • Inga bekymmer
    PH76 skrev 2018-08-07 23:12:55 följande:

Nu måste jag hoppa in.

Har man inte tagit upp detta som ett problem och inte hjälpt till att lösa det så är det inte ok att gå utanför förhållandet.

Det har jag heller aldrig påstått! Att det skulle vara okej, för det tycker jag verkligen inte vilket jag trodde framgick väldigt tydligt i mina inlägg.

Jag svarade på att tjejen tyckte det var konstigt att hon inte hade dåligt samvete och min fundering var att det kanske berodde på att han inte verkade bry sig om henne. Men jag kan såklart ha fel. Skulle gissa på att de allra flesta som är otrogna här i tråden inte har så bra kommunikation i sina förhållanden för då hade de nog löst sina problem istället för att vara otrogna.
  • Inga bekymmer
    CarolineEriksson skrev 2018-08-08 16:48:54 följande:

Det är ingen fara, jag diskuterar gärna kring det.. för jag är själv förvånad över att jag inte har dåligt samvete. 

Han är omtänksam på sitt sätt, han visar det genom att jobba mycket så att jag och vår hund kan ha det så bra som möjligt.

Men kanske inte på det sättet som jag behöver. 

Vi har alltså pratat om att jag behöver mer närhet och beröring och uppskattning.

Och han erkänner att han är dålig på det. 

Och i övrigt i vårt förhållande så kan vi ha roligt ihop och mysigt. 

Men vi har varit ihop i 10 år. Så man kan väl ibland känna att man inte har något att prata om längre. Och så kommer det ibland middagar där man sitter och dricker rödvin och pratar en hel kväll.  Så det går väl upp och ner. 

Men jag tycker inte att sexet funkar. Tyvärr mycket på grund av hans storlek. 

Man skulle kunna tro att när han har liten, så borde han satsa mer på att tillfredsställa på andra sätt. 

Bara säger att det är svårt att säga hur "bra/dåligt" ett förhållande är. 

Men jag har börjat tänka mer och mer att man kanske inte kan få allt från en enda människa, och att man absolut kan tycka om flera personer samtidigt, 

Skulle gärna ha ett öppet förhållande, där båda får träffa andra.

Vet inte riktigt vart jag ville med denna text. 

Men kan inte prata med någon annan, inga vänner vet om detta.

En eloge till dig som bemöter mitt inlägg medan de flesta blir tysta när man lite ställer på eller vad man ska säga. Jag tänker att otrohet är fel men man kan förstå det i vissa fall och vi är ju människor som inte är perfekta!

Några tankar/funderingar. Försörjer han dig och din hund? I så fall är det ju förståeligt att han jobbar mkt, men om inte så är det ju ett konstigt sätt att visa omtänksamhet på när ni pratat om att du behöver mer tid, närhet och beröring.

Har du varit tydlig och sagt att du också vill få komma när ni har sex? En självklarhet kan ju tyckas men det verkar ju inte vara det för din sambo. Kanske kan han med hjälp av nätet införskaffa tips på hur han kan stimulera och beröra dig ifall han har svårt att komma på det själv. Vet han vad du tänder på och några av dina fantasier?

Jag är gift och vi har varit tillsammans i 13 år snart. Jag känner igen det där med att det ibland kan kännas att man inte har så mycket att prata om medan andra kvällar pratar man massor. Så det tror jag är normalt. Behövs inget vin för det här däremot.

Jag tänker att jag passar bäst i ett fast förhållande och jag trivs i min partners sällskap, samt så är jag nöjd med vårt sexliv. Sen kan det finnas andra intressen som jag delar med vänner i andra relationer. Men samlivet blir liksom kittet som binder ihop oss i vår kärleksrelation. Jag är både nöjd med mitt sexliv då vi utvecklat och experimenterat en hel del de senaste åren, samt så trivs jag och kan skratta ihop med min man, vilket också är viktigt. Men alla förhållanden/relationer går ju upp och ner. Har du tagit upp frågan om att ha ett öppet förhållande?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Marion) skrev 2018-08-13 06:42:58 följande:

Tio år ihop är väl inte mycket

Allt är ju relativt! Men tillräckligt mkt för att tex kommit in i slentrian när det gäller sexet.
  • Inga bekymmer
    Anonym (Förr) skrev 2018-08-13 08:23:48 följande:

Jag har varit otrogen mot alla mina pojkvänner, men inte min nuvarande man. Jag har stark sexdrift, i synnerhet under min ägglossning där jag nästan tappar huvudet av kåthet. Ingen av mina pojkvänner har lyckats tillfredsställa mig helt och hållet under min ägglossning. Är jag då dessutom lite berusad och ute på krogen och blir uppraggad har det varit nästan omöjligt för mig att säga nej.

Det var först när jag och min man började försöka få barn som jag såg ett samband mellan min ägglossning och starka sexdrift. Då insåg jag att det var en hormoniell styrning och att det inte alls handlade om att jag var nymfoman eller inte fick tillräckligt med sex i förhållandet. Min nuvarande man kan inte heller hålla mig tillfredsställd under den här 10-dagars perioden varje månad, men nu vet jag varför. Det går över och blir ett mer normalt sexbehov senare i menscykeln. Min man har dessutom stark sexdrift och kan matcha mig bättre än de flesta andra i mitt sexbehov under ägglossning.

Så, därför har jag varit otrogen. Jag ska inte säga att tanken inte slår mig längre och i min fantasi ligger jag fortfarande med andra män. Jag hoppas jag inte kommer tappa huvudet igen, vilket jag förmodligen inte kommer så länge jag inte blir berusad och kommer i närkontakt med en annan man under kulmen i ägglossningen. Jag älskar min man och skulle inte för något i världen vilja göra det mot honom...

Alternativet kanske är att inte dricka alls om du går ut, så kanske det är lättare att stå emot? Jag tänker att om man inte vill vara otrogen, så får man ligga steget före och om man nu vet sina svaga punkter som du gör, så undviker man helt enkelt tillfällen som kan få en att göra saker man eg inte vill.
  • Inga bekymmer
    Anonym (Förr) skrev 2018-08-13 08:48:30 följande:

Ja precis, kanske inte framgick men det är så jag klarat av att vara trogen hittills. Tio år.

Bra jobbat!:)
  • Inga bekymmer
    Anonym (Sprin) skrev 2018-08-13 14:05:04 följande:

Kul att det är så svårt för tjejer att inte få ligga att det här faktiskt är imponarande från en tjej som henne.

Jag utgick från tjejens egen upplevelse och inte min egen när jag skrev min kommentar. Det var utifrån att hon verkade tycka att det var svårt att vara trogen, men att hon ville vara trogen och hennes medvetenhet om hur hon skulle gå tillväga för att lyckas vara det som jag skrev att det var bra jobbat.
  • Inga bekymmer
    pose skrev 2018-08-14 13:38:17 följande:

Jo jag var otrogen mot henne jag var gift med. Inget sex men jag gick ändå över gränsen för vad som är ok! Jag var förjäkla självisk och egoistisk..det var därför. (Det är som med all otrohet..man är det för man är egoistisk.)

Vi hade barn och så men jag var tvungen att säga till vad jag gjort och vi skildes.

Nu kommer jag aldrig att vara otrogen igen oavsett hur dåligt mitt förhållande är. Finns inget som rättfärdigar det. Och har slutat vara en egoist.

Du var tvungen att säga till vad du gjort skriver du. Pga dåligt samvete menar du? Att du själv inte stod ut att bära på det. Vad var det som drev dig till otroheten? Spänning? Var det enbart på grund av detta ni skildes?
  • Inga bekymmer
    tänkefterigen skrev 2018-09-16 02:13:53 följande:

För att jag söker bekräftelse bortom all rim och reson.

Sexmissbruk kallas det nog då. Dövar du känslor med bekräftelse och sex?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Pi) skrev 2018-09-03 09:41:21 följande:

Lämna hon så har hon garanterat berövat barnen att växa upp med föräldrar i samma hem. Är hon otrogen så KANSKE det händer. Förstår du skillnaden?

Ja, om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag skrev att hon äventyrar deras gemensamma liv och sina barns uppväxt genom otroheten. Klart att det är en skillnad men ganska motsägelsefullt att säga att man aldrig skulle beröva barnen att växa upp utan två närvarande föräldrar i hemmet och sen samtidigt utsätta sig för risken att allt raseras genom otrohet, lögner och svek. Snarare tror jag att hon vill både äta lakan och ha den kvar mer än att det skulle vara av omtanke av barnen som hon inte lämnar istället!
Svar på tråden Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?