Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?

Anonym (532) skrev 2018-07-12 21:15:17 följande:

Jag menade att du kunde ju berätta och göra det oavsett vad han tyckte om saken. Då går du iallafall inte bakom hans rygg.

Vi man vara snäll kan man säga att du framstår som lite gulligt naiv. Fungerar inte så i många relationer speciellt inte med osäkra män med lite konstiga ideer om vad som är manligt och vad som är omanligt.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (532) skrev 2018-07-12 22:00:15 följande:

Man får väl säga precis vad man vill till sin man det är ett fritt land iallafall i det som jag sa.

Som sagt lite naiv. I vissa lägen är det bra mycket smartare att inte säga något. Har lärt mig det den hårda vägen och det har kostat ett och annat besök på akuten att lära sig detta.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (532) skrev 2018-07-12 22:21:01 följande:

Aha ok om man säger till mannen att man inte är kär längre och därför tänker träffa en annan så hamnar man på akuten.

Är det som var fallet med personen jag citerade menar du eller varför talar du om detta för mig.

Av den enkla anledningen att du framstår som minst sagt naiv i din tro att det bara är att säga till att man tänker träffa någon annan men vill stanna i relationen för barnens skull. Akutmottagningarna och och kvinnojourena är fulla av kvinnor som bevisar att det allt för ofta inte fungerar att göra så i många relationer. Hur det var i detta fall vet jag inte men med tanke på att hon var mist sagt tveksam till att tala klarspråk i relationen har jag tyvärr allt för stor erfarenhet av varför man väljer att inte säga något.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (532) skrev 2018-07-12 22:41:07 följande:

OK jag fattar, som jag skrev i inlägg #14.

Hoppas att du förstår att det inte var för att vara elak mot dig som jag skrev som jag gjorde och att det hedrar dig att du tror på ärlighet och öppenhet utan att det skall leda våldshandlingar, om det skulle fungera på det sättet i alla relationer skulle ingen vara lyckligare än jag. Världen behöver många fler män som helt enkelt inte ser våld som kosekvens för att man säger något som kan vara smärtsamt att höra.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Natacha) skrev 2018-07-14 09:11:12 följande:

Går du ner dig i kukstorlek ??!!! Wow aldrig hört något likande

Är väl roligt att folk är olika. Själv så är jag en size queen men har viss förståelse för att man kan tycka att en lite mindre kan vara mer praktisk i vissa lägen. Funkar inte så bra med spontana snabbisar med lite större killar utan man måste värma upp och bli riktigt kåt så att man kan ta emot utan att det blir smärtsamt.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-14 20:53:41 följande:

Ska du hänga på FL som en SJW vilket är trevligt och många uppskattar och borde uppskatta din kunskap och förmåga men sjukt frustrerande att du måste fördumma din mottagare. Det om något är vidrigt. Kommentera gärna sakfrågan inte måste du tillskriva och beskriva personen? Är det ditt sadistiska vardagsnöje över ditt eget misslyckande till liv som spiller över och går ut över andra? Är det dags att ta paus från FL? Förstår inte annars varför man annars skriver som du gör på ditt sätt Stina.

Nu får du ursäkta men på vilket sätt har jag fördummat någon. Om du tar dig tid att läsa hela tråden är det rätt uppenbart att jag gett en person upprepade chanser att koppla in hjärnan och till slut har tydligen ett litet ljus tänds.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-14 23:43:46 följande:

Gett upprepade chanser. Extraknäcker du bokstavligen människor emotionellt som någon slags diktator på fritiden?

Tips! Använd frågeställningar, frågor frågetecken. Sluta använd ordet naiv i ett negativt sammanhang i en kommentar(statement), det är kränkande eller klarar du inte av det? Måste du kränka människor tills de inser? Ge henne tid och utrymme, alla processerar information olika, takt tid och alla förstår inte ditt sätt att skriva på. Om hon inte förstod första gången och du blev upprörd för vad och gick på henne för sin förmåga att förstå, wtf, ursäkta mig. Sluta häng här eller ta en paus och du kanske inser själv när du kalibrerat dig att du själv applicerar saker på ett sätt som du själv fördömer och kom inte med något bs om att ditt ändamål rättfärdigar.

Jag gör precis som du jag reagerar men istället får du tips och konkreta verktyg på hur du kan hjälpa människor utan att nedvärdera dom.

Ja, jag hatar människor som går på folks okunskap på ett nedsättande sätt. Vi alla föds godtyckliga och oskyldiga och att va naiv är ett tillstånd både på gott och ont. Det är en sak att vara oskyldig en annan att vara dum och du vet mycket väl att du tyckte hon var korkad.

Försvarar du dig i det här är du inte värd ett svar. Iaf inte från mig. Hjälp dig själv, be om hjälp innan du hjälper andra, finns folk som är utbildade och får betalt för att hjälpa.

Har du så svårt för att någon blir kalla lite gulligt naiv så är frågan vem det är som bör sluta med att hänga på forum av olika slag. Du får som sagt ursäkta men är du 14 år gammal och har lite för lite att göra på sommarlovet.
Svar på tråden Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?