Inlägg från: Anonym (532) |Visa alla inlägg
  • Anonym (532)

Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?

Anonym (Tappat känslor och gnista) skrev 2018-07-12 20:39:10 följande:

Var otrogen för att jag inte var kär längre . Med barn i bilden så var det inte bara att lämna. Stannade tills de var större och tog ut skilsmässa.

Men du kunde berätta för din partner att du inte är kär längre och därför är med någon annan. Du måste inte lämna för det.
  • Anonym (532)
    Anonym (Tappat känslor och gnista) skrev 2018-07-12 21:07:08 följande:

I de bästa av världar ja. Han skulle aldrig gå med på att jag hade en annan. Som tidigare skrev, jag borde gått tidigare. Han hade hemtjänst lite längre än han borde.

Jag menade att du kunde ju berätta och göra det oavsett vad han tyckte om saken. Då går du iallafall inte bakom hans rygg.
  • Anonym (532)
    Anonym (Tappat känslor och gnista) skrev 2018-07-12 21:36:09 följande:

Du läste inte vad jag skrev? Vi har barn ihop och han hade aldrig accepterat att jag hade någon annan. Jag stannade tills de blev större innan jag lämnade. Hade han fått veta att jag träffade andra hade han gjort slut medan de var små.

Jo jag läste att du skrev att du inte ville lämna.
  • Anonym (532)
    Anonym (Stina) skrev 2018-07-12 21:52:40 följande:

Vi man vara snäll kan man säga att du framstår som lite gulligt naiv. Fungerar inte så i många relationer speciellt inte med osäkra män med lite konstiga ideer om vad som är manligt och vad som är omanligt.

Man får väl säga precis vad man vill till sin man det är ett fritt land iallafall i det som jag sa.
  • Anonym (532)
    Anonym (Stina) skrev 2018-07-12 22:06:14 följande:

Som sagt lite naiv. I vissa lägen är det bra mycket smartare att inte säga något. Har lärt mig det den hårda vägen och det har kostat ett och annat besök på akuten att lära sig detta.

Aha ok om man säger till mannen att man inte är kär längre och därför tänker träffa en annan så hamnar man på akuten.

Är det som var fallet med personen jag citerade menar du eller varför talar du om detta för mig.
  • Anonym (532)

Där ser man. Svar på tråden man måste vara otrogen och dölja det för annars får man inte uppleva kärlek för om man berättar det för den man är olyckligt gift med så hamnar man på akuten.

• Anonym (532)
    Anonym (Stina) skrev 2018-07-12 22:33:26 följande:

Av den enkla anledningen att du framstår som minst sagt naiv i din tro att det bara är att säga till att man tänker träffa någon annan men vill stanna i relationen för barnens skull. Akutmottagningarna och och kvinnojourena är fulla av kvinnor som bevisar att det allt för ofta inte fungerar att göra så i många relationer. Hur det var i detta fall vet jag inte men med tanke på att hon var mist sagt tveksam till att tala klarspråk i relationen har jag tyvärr allt för stor erfarenhet av varför man väljer att inte säga något.

OK jag fattar, som jag skrev i inlägg #14.
Svar på tråden Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?