Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar
Studentpappa skrev 2018-07-22 16:09:29 följande:
Ja inte gjorde hon det uppenbara och kontrollerade däcken iaf, det verkar ju inte som du skulle gjort heller.. Jaså då måste ni vara ett unikt gäng, jag vet nog ingen där kvinnan renoverar eller lagar bilen. Syrran var iofs med och målade på deras hus. Men där gör inte mannen särskilt mycket heller utan dom köper hjälp.
Skottar gör många det är nog bara sambon som är lite lat på det. Vi bor i ett hyfsat stort villaområde och bakom sågen när det ska byggas garage eller bytas panel har jag aldrig sett damen i huset göra det. Och när jag växte upp var det då inte något man såg heller, det var ju givetvis en annan tid när det var ännu mer snedfördelat än det är nu.
Men du menar alltså att det är normalt för er att tjejerna lagar bilar och bygger garage, eller är det att dom bokar tid på verkstaden och kör dit bilen eller ringer snickaren?
Jag bokar service för min egen bil, han för sin, men det har oftast varit jag som lämnat in bägge bilarna. Ingen av oss mekar med bilarna själva eller bygger några garage även om det är han som ringer snickaren.
Summa summarum: Jag är den som gör det mesta praktiska utomhus, han är den som håller i kontakterna nät vi ska ta in hjälp.