• Anonym (???)

Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar

Anonym (Man på semester) skrev 2018-07-12 18:11:47 följande:

Att det är vad du klarar på kort arbetstid visar att jag har rätt.

Jag ska laga varmrökt lax i ugn med potatis och sallad ikväll. Kräver inte mer än max 5 minuters arbete för den som är smart och jobbar snabbt och effektivt.

Varför skulle du stoppa den varmrökt laxen i ugnen??? Då förstör du den.

Jag klarar också av att köpa färdiglagade proteiner, stoppa potatisen i en kastrull och skära sallad på 5 minuter. Jag klarar till och med av att tillaga proteiner på 10 minuter. Får jag guldmedalj nu?
  • Anonym (???)
    Anonym (Slut..) skrev 2018-07-12 16:44:35 följande:

Kan inte göra så mot barnen. Hade det bara varit vi så inga problem. Men jag vill att de får en bra sommar nu när vi jobbat så mycket och haft så lite tid med varandra .. umgås som en familj och ha det mysigt tillsammans

Om jag ska vara krass så kommer barnen inte få umgås med familjen i sommar eftersom pappan väljer bort det. Om du verkligen vill att barnen ska få umgås med sin pappa så är nog enda alternativet att du drar hemifrån varannan dag, innan barnen har vaknat. Det är inte optimalt att du ska vara tvungen att gå hemifrån men det är enda sättet att tvinga pappan att umgås med barnen. Efter någon vecka med varannan dags ansvar så kanske han är mogen att diskutera gemensamt ansvar och att umgås hela familjen tillsammans.

Och du, om pappan lämnar all disk och städning efter sig på sin dag med barnen så gör likadant själv så att han får vakna upp på morgonen med hungriga barn och ett bombnedslag i köket.
  • Anonym (???)
    Anonym (Man på semester) skrev 2018-07-13 18:42:47 följande:

Detta är väldigt bra exempel på hur kvinnor överarbetar. Du skapar alltså en arbetsuppgift som är helt onödig.

TS, läs noga igenom den här skribentens inlägg (förutom det där han förstörde den varmrökta laxen). Det finns massor av tid att spara genom att följa hans råd! Män behöver uppenbarligen inte rena kläder, handdukar eller lakan, vips har du sparat tre maskiner tvätt i veckan. Män behöver heller inte tre mål mat om dagen, här sparar du en massa tid genom att inte behöva duka,duka av eller torka av bordet på hans plats. Du sparar även in på disken genom att använda färre tallrikar. Men den mesta tiden runt maten sparar du nog genom att slippa fundera på vad han vill äta, barnen äter gärna samma mat varje dag vilket gör handling och matlagning enklare. Om ni har två badrum är det ännu bättre, män behöver ju tydligen inte någon ren toalett eller handfat så då kan du och barnen använda den som görs ren varje vecka medan mannen använder den som inte behöver hållas ren.

Du ser, du kommer spara massa tid och massor av ansträngning!
  • Anonym (???)
    Anonym (Man på semester) skrev 2018-07-13 20:32:10 följande:

Du tycker uppenbarligen att det är kul och fantisera. Finns inget i det du påstår som kommer från mig.

Som vanligt när man pratar med kvinnor har de inga sakliga argument. Deras intellektuella nivå är helt enkelt för låg.

Du tappade din trovärdighet när du skrev att du skulle stoppa den varmrökt laxen i ugnen. Efter det tas alla dina inlägg som ren provokation, dvs inte på allvar.
  • Anonym (???)
    Anonym (rävhatt) skrev 2018-07-27 18:39:08 följande:

Det där är väl knappast med sanningen överensstämmande.

Faktorer som har stor betydelse för om ungdomar blir kriminella är föräldrarnas ålder och intelligens, fattigdom samt medfödda diagnoser/inlärningshinder/missbruksgener/anlag för psykisk sjukdom mm hos individen. Separation hos föräldrar ger i sig upphov till psykisk ohälsa hos barn.

Har man en instabil farsa som drar från en ung fattig mor och lämnar taskiga gener efter sig är det knappast konstigt om det inte blir lysande. Men det är fortfarande bara en liten del även av barn till ensamstående mödrar som blir karriärkriminella.

"Barn som bor mest eller enbart med en förälder uppgav lägre nivåer av psykiskt välbefinnande och högre nivåer av psykosomatiska och psykiatriska symtom i jämförelse med barn i växelvis boende. Andelen barn i skolåldern med ADHD-medicinering var också betydligt högre bland barn till separerade föräldrar i jämförelse med barn i kärnfamilj. I vår studie visar analyser av skolprestationer för barn födda 1987-1996 stora skillnader mellan barn i kärnfamilj och barn med separerade föräldrar. Barn med separerade föräldrar hade -0.4 standardavvikelse lägre genomsnittliga betyg i årskurs 9 och slutade dubbelt så ofta grundskolan utan gymnasiebehörighet, efter att analysen standardiserats för föräldrarnas utbildningsnivå. Det var mer än dubbelt så vanligt att barn till separerade föräldrar inte gick ut gymnasiet. Bland dem som avslutade ett gymnasieprogram var det 30 procent färre som gick ett program som gav behörighet till högskoleutbildning. De barn som var yngre än fem år då föräldrarna separerade eller som aldrig hade bott med båda föräldrarna hade lägre meritvärden och gick i större utsträckning ut grundskolan utan gymnasiebehörighet än barn till föräldrar som separerade när barnen var äldre. "

www.chess.su.se/polopoly_fs/1.294352.1472542775!/menu/standard/file/Barn%20till%20separerade%20f%C3%B6r%C3%A4ldrar%20CHESS%202016.pdf

Frågan är vad som är hönan och vad som är ägget. Föräldrar som bidrar med gener av missbruk, kognitiva funktionsvariationer, inlärningssvårigheter, osv, är förmodligen överrepresenterade i skilsmässostatistiken.

Ungefär som när de gjorde en studie och kom fram till att små barn som fick sitta mycket framför Tv:n fick adhd. Fast det snarare är föräldrar med adhd som i större utsträckning låter sina barn sitta länge framför Tv:n. Den studien är väl typ 20 år gammal, dagens barn tillbringar mycket mer tid framför Tv:n...
Svar på tråden Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar