Inlägg från: Anonym (Me X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Me X)

Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar

Prova med att sänka dina krav. Ett dåligt förlag kanske, men det hade mildrat situationen lite. Han har kanske inte samma kravbild som du har. Du ska kanske inte ska ha en förväntan att han ska leva efter dina ideal till 100 %. Hans ideal är kanske att det är ok med skit i hörnet och att softa lite.

För att sammanfatta det bör han speeda upp sig lite och du tagga ner lite så att ni möts på halva vägen. Det är kanske först då det blir rättvist.

• Anonym (Me X)
    Anonym (Trams) skrev 2018-07-13 20:34:59 följande:

Barnen kanske också kan vara lite skitiga? Bajsblöjor, öh det räcker väl att byta nån gång i veckan? Och om ungarna är inne hela sommaren så blir de inte så smutsiga, win win. Och vad gör det väl om 2-åringen råkar raven slurk ur pappas kvarlämnade ölburk i soffan? Vätska som vätska? Tagga ner lite, kvinna!

Ja, det går alltid att förlöjliga.
  • Anonym (Me X)
    MsFry skrev 2018-07-13 21:28:02 följande:

Speciellt när det är öppet mål.

Det är inte öppet mål utan logiskt tänkande som går bortom feministers möjlighet att tänka. Varför ska han leva efter hennes ideal till 100% och hon bara strunta i hans behov? Hon kan också sänka sina krav något, alternativt skaffa en ny lämplig man - om allt tvunget ska vara som hon vill. De får väl mötas någonstans på halva vägen eller liknande.
  • Anonym (Me X)
    MsFry skrev 2018-07-13 21:28:02 följande:

Speciellt när det är öppet mål.

Det är inte öppet mål utan logiskt tänkande som går bortom feministers möjlighet att tänka. Varför ska han leva efter hennes ideal till 100% och hon bara strunta i hans behov? Hon kan också sänka sina krav något, alternativt skaffa en ny lämplig man - om allt tvunget ska vara som hon vill. De får väl mötas någonstans på halva vägen eller liknande.
  • Anonym (Me X)
    Mimosa86 skrev 2018-07-13 22:19:59 följande:

Med det gör de ju inte. Hon får ju dra hela lasset. Hon lever ju 100% efter hans villkor. Är inte det ?logiskt??

Och det var ju väldigt grundläggande krav på renhållning TS ställde, knappast i närheten av en pedantisk läggning.

Hon får till viss del skylla sig själv om hon arbetar så mycket som hon gör samtidigt som han latar sig, så länge hon arbetar över den genomsnittliga kravbilden - dvs det de gemensamt bör komma överens om. Hon kan förstås kräva mer av honom men inte att han ska inte behöva leva upp till hennes ideal till 100 %. Det måste tas hänsyn till barn förstås. Om hon inte står ut med den överenskomna kravbilden så får hon antingen göra mer på egen hand, och stå ut med det, alt bli singel eller träffa någon annan.
  • Anonym (Me X)

Jag tror många känner igen sig i den här situationen och visst är det så att många män latar sig. Men det beror också på annan kravbild som sagt. Det är bara att åka till en genomsnittlig ungkarlslya och jämföra med hur det ser ut hemma hos en genomsnittlig singeltjej (kanske har killen städat när en tjej kommer på besök)..

Det första min fru gör när hon kommer hem är att hacka på någonting, t.ex. att skorna inte är undanplockade, eller vad det nu är.

Jag kom på att hon alltid måste hacka på något. Därför händer det att jag försöka arrangera något som hon kan hacka på och som är enkelt att åtgärda, t.ex. skor som är enkelt att flytta. Vill man gardera sig så bör göra något mer, t.ex. låta en handduk ligga på golvet lite längre in i boendet eller liknande som hon gnäller på och som enkelt kan flyttas undan. Minimal arbetsinsats.

Därefter kan hon tänka sig att ta en kopp kaffe i soffan och det är även då jag har möjlighet att softa ett tag.

Svar på tråden Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar