Anonym (Slut..) skrev 2018-07-17 20:12:32 följande:
[quote=78882465][quote-nick]Anonym (Sherlock) skrev 2018-07-14 14:05:45 följande:[/quote-nick]Vi. Vi är två vuxna i vårt hem.
Ja, inte städar vi diskbänken och köket efter varje måltid i alla fall. Inte heller dukar vi alltid av bordet. Det fungerar ändå på något sätt.
Av oss är det jag som är den som stör sig först på att det är stökigt. Jag är i TS situation. Men jag också vet att jag kan inte lägga energi på att störa mig på detta hela tiden. Om jag sänker mina krav en aning så blir det bättre.
Det enda som i slutänden är viktigt är att ungarna är friska, mätta, har tak över huvudet och är någorlunda hela och rena.
Allt annat är bara detaljer.[/quote
Du har alltså inga barn? Vet du,då tycker jag du bör lämna den här tråden för du kan omöjligen veta hur mycket kladd, grus och smutskläder som bildas typ varje dag. Och jag prata inte om att jag stör mig på en kastrull som står odiskad. Tro mig vi har flera stycken som står. Men man kan inte ha ett bord nerkladdat av smör, ost, sylt, bananskal och cornflex *100 på bordet och sedan servera middag på det. Vi kan inte vänta veckor med att tvätta för barnens kläder är totalt nersvettade och grusade varje dag. Att jag dammsuger en gång i veckan är nästan på gränsen till misär för det är så mycket grus, så mycket flingor, så många pärlor och delar från modelllera som ligger överallt och det gör ju inte saken bättre att s
värmor rynkade på näsan idag och konstaterade nu är det väl dags att städa? Och gissa vad, det var inte till mannen hon riktade sig till. Så nu känner jag mig än mer nere..
Du borde ha sagt till svärmor att hon borde ha uppfostrat sin son till att åtminstone städa efter sig själv, men helst också i alla fall någon gång efter sina barn! Vad sa din man när hon sa så?