• familjefar12

Vi som tänker rösta SD

Efter många om och men har jag och familjen bestämt oss för att rösta SD i valet. Det området som jag är mest intresserad av är kriminalpolitiken som behöver ett rejält lyft om vi ska klara den ökade brottsligheten. Har ni tips på artiklar och dylikt som man kan läsa? Det är ju så mycket hemskheter som händer varje dag 

• Svar på tråden Vi som tänker rösta SD
  • norrlandbruden

Jag har aldrig varit så politisk engagerad men här har vi anledningen till varför jag ska rösta SD i år.

• cb66

Själv blir det sossarna, de har fixat in fler poliser på utbildning och verkar vara de enda som gör nåt vettigt åt polisbristen, utbilda fler poliser. Sen var det alliansen som drog i gång den djävla omorganisationen som pajade allt för polisen. Så länge SD är beroende av M fjantarna blir det ingen ordning.

• familjefar12
    cb66 skrev 2018-07-12 09:39:51 följande:

Själv blir det sossarna, de har fixat in fler poliser på utbildning och verkar vara de enda som gör nåt vettigt åt polisbristen, utbilda fler poliser. Sen var det alliansen som drog i gång den djävla omorganisationen som pajade allt för polisen. Så länge SD är beroende av M fjantarna blir det ingen ordning.

Du vet väl att det är med hjälp av M som S får igenom sin kriminalpolitik? Det som genomförs nu är en kompromiss mellan de både resultat. Jag är själv oerhört missnöjd med dagens situation. Det är bara att läsa den här artikeln (och källgranska om ni känner för det). www.friatider.se/lokaltidningen-la-upp-l-ng-snyftartikel-om-afghanen-dagen-efter-v-ldt-kten 
  • Dr Love
    norrlandbruden skrev 2018-07-12 09:36:47 följande:

Jag har aldrig varit så politisk engagerad men här har vi anledningen till varför jag ska rösta SD i år.

Då kan jag glädja dig med att de siffrorna är felrepresenterade och du är nu fri att rösta på något annat!

Totalt utvisas i själva verket 63-73% av alla icke-svenska våldtäktsmän.

https://www.dn.se/nyheter/politik/faktiskt-mestadels-fel-om-hur-manga-utlandska-valdtaktsman-som-utvisas/
  • cb66
    norrlandbruden skrev 2018-07-12 09:36:47 följande:

Vad ska vi göra med alla svenska våldtäktsmän???? Det är fortfarande fler svenskar som våldtar än invandrare (inte i % men totalt).
  • Dr Love
    familjefar12 skrev 2018-07-12 09:44:31 följande:
    Du vet väl att det är med hjälp av M som S får igenom sin kriminalpolitik? Det som genomförs nu är en kompromiss mellan de både resultat. Jag är själv oerhört missnöjd med dagens situation. Det är bara att läsa den här artikeln (och källgranska om ni känner för det). www.friatider.se/lokaltidningen-la-upp-l-ng-snyftartikel-om-afghanen-dagen-efter-v-ldt-kten 
    Du borde verkligen prova på källkritik själv. Lokaltidningens artikel är ju uppenbarligen författad innan våldtäkten ägt rum. Det är även misstanke som gäller och ingen dom men fria tider kan förstås inte hålla sig.

Så du är inte kluven längre familjefar12?
  • Dr Love
    fam1ljemor skrev 2018-07-12 11:23:10 följande:
     Det är snarare du som är ute och cyklar... 
    Jaså? Poängtera gärna vari felet ligger. Nej, just det, det kan du inte. Inte bara för att du var ett dubbelkonto utan för att statistiken stämmer. Tråkigt!
Svar på tråden Vi som tänker rösta SD