Inlägg från: Noralinnea |Visa alla inlägg
  • Noralinnea

Får bra kontakt med de kvinnor jag känner mer än bara snygghet till

Det hade varit härligt (eller jobbigt?!) om alla man kände attraktion till kände samma sak tillbaka. Så är det dock definitivt inte. Isåfall skulle ingen människa någonsin få nobben...

Attraktion kan uppstå bara genom att man tittar på varann men personkemi kan bara uppstå då man pratar med varann och ser hur dialogen flyter.

• Noralinnea
    Anzil skrev 2018-07-11 22:46:02 följande:

Jag vet inte hur mycket av detta som jag menade var attraktion, jag vill minnas att jag försökte förtydliga mig. Men självfallet, det är ju samtidigt en vis attraktion. Men någon annan känsla var det.

Det är som att man ''klickar'' med varandra utan att man har pratat med varandra.

Ja jag tyckte att det var lite svårt att förstå för du skrev:

"Min första reaktion blev helt enkelt att jag såg henne som en väldigt vacker person och kunde nästan inte lägga blicken någon annanstans. Efter en stund, kom det andra känslor och vid lektionens slut/dagens slut började vi prata."

Att du såg henne som vacker. Hon hade en utstrålning som du gillade. Kanske tyckte hon samma om dig kanske inte. Jag skulle inte säga att man kan "klicka" med någon utan att ha pratat. Man kan bli nyfiken, känna attraktion och liknande för varandra men jag känner inte till nåt begrepp som beskriver det du är ute efter. Tyvärr... Du får hitta på ett sånt begrepp!

Man kan ju falla pladask, man kan bli kär vid första ögonkastet men då handlar det inte om personkemi.

Härligt att ni klickade iaf!
Svar på tråden Får bra kontakt med de kvinnor jag känner mer än bara snygghet till