Inlägg från: mammatill2boys |Visa alla inlägg
  • mammatill2boys

Hur var det att få barn nr. 2 ?

Anonym (Väntar barn nr 2-) skrev 2018-07-11 18:04:08 följande:

Väntar barn nr. 2, har miljoner tankar i huvudet.

Hur är det att få ett till barn när man redan har ett? Min andra kommer inte så tätt, 3 år mellan.

Hur upplevde ni att få barn nr.2,3? Eller första?

både positiva och negativa, uppskattas :) och ÄRLIGA svar :)

Har oxå 3 år mellan mina. Om du syftar på förlossningen så va det en DRÖM jämfört mot ettan. 36 Tim första och 4 andra. Moderskänslorna och den starka kärleken kände jag direkt med andra barnet när jag fick upp honom på bröstet men med första så tog det ett tag.

Kan oxå haft och göra med att jag va väldigt ung när jag fick första. :)
  • mammatill2boys

Måste tillägga.. Jag tyckte omställningen från 1 till 2 va mycket jobbigare än att få första. Även om det kändes mer naturligt att bli mamma med tvåan så blev livet så mycket mer begränsat än när man bara hade en! Men sen separerade jag när mina va 4 och 1 1/2 så helt klart värre att va ensam med två än när man bor ihop med pappan. Nu vill jag ju dock ha en till men kommer nog bli en helt annan grej för mina barn är äldre nu 7 och 10 :) Så ska bara bli mysigt med en liten nu:)

• mammatill2boys
    Anonym (Hoppas jag) skrev 2018-07-11 21:44:38 följande:

Napp och blöja på en 3-åring?[/quote

[quote=78875239][quote-nick]Anonym (Hoppas jag) skrev 2018-07-11 21:44:38 följande:[/quote-nick]Napp och blöja på en 3-åring?

Sjukt onödig kommentar! Det finns faktiskt personer som har jätte problem att få sina barn torra, speciellt pojkar.

Tror inte denna tråden var till för att döma varandra!
  • mammatill2boys
    Anonym (Väntar barn nr 2-) skrev 2018-07-12 08:21:53 följande:
    Denna tråd skapades INTE för att döma ut eller vara elaka. Stänger ner tråden visst det fortsätter.

Vi alla stöter på olika svårigheter med våra barn. Och våra barn har alla olika personligheter.

Så det jag borde göra är att koncentrera mig på första barnet och låta andra hänga med :) ? Vill finnas lika mycket men kan ju inte dela mig..
    Va bra! Förra sånna kommentarer som ovanstående är bara onödiga enl min mening.

jag tror det kommer gå jätte bra med din nummer två. Det är helt klart en omställning men man löser det. Allt handlar ju om hur man är som person. Själv var jag förr en väldigt sprallig och rastlös person och på så vis var det hårdare smäll när tvåan kom och jag inte längre kunde va lika impulsiv osv. Ha det bra:)
Svar på tråden Hur var det att få barn nr. 2 ?