Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Skarp smärta v.5 - vad kan det vara?

Det är normalt med smärta så tidigt. Men om du får sådär ont igen bör du kolla upp det så du inte har utomkveds.

• Anonym (J)
    Sanne88 skrev 2018-07-10 19:28:44 följande:
    Mvc skulle ringa upp mig imorgon så får fråga om det om dom inte tar upp det. Det är när det inte växer på rätt ställe va? Hur kollar man det? Kan det göra ont bara en kort tag då eller är det återkommande isåfall?
    Jag vet inte vilken vecka du är i med utomkveds brukar börja ge symtom i vecka 6-8 i regel. Men det kan vara olika. Det är precis som du säger när fostret har fastnat i t.ex äggledaren och ger då upphov till kraftiga, upprepande smärtor. Det är aldrig bra att ha jätteont. Det fick jag veta när jag själv var i vecka 5-6 och blödde lite med lite mensvärk. Då sa alla som jag pratade med att man ska vara uppmärksam på kraftig smärta så tidig - men lite är okej.
  • Anonym (J)
    Sanne88 skrev 2018-07-10 19:28:44 följande:
    Mvc skulle ringa upp mig imorgon så får fråga om det om dom inte tar upp det. Det är när det inte växer på rätt ställe va? Hur kollar man det? Kan det göra ont bara en kort tag då eller är det återkommande isåfall?
    Juste. Alltså, om det bara gör ont en gång var det säkert något annat. Hade själv ont då och då i början. Du blir undersökt med VUL vid misstanke och de kollar ofta ditt HcG. Hur långt gången är du?
  • Anonym (J)
    Sanne88 skrev 2018-07-10 20:27:54 följande:
    Jag hittade lite gamla trådar om det här på FL och de verkar som att de flesta så även haft blödningar. Det har jag tack och lov inte haft, än.. Jag ska fråga bm iallafall om det kan vara det. Är ju kanske bra att kolla upp iallafall, har läst väldiga skräckhistorier nu..

Jag är i 4+3
    Ja, blödningar är vanligt vid utomkveds. :) Jag hade dock ganska starka äggstockskänningar en morgon när jag var i vecka 6, kom jag på nu!
Svar på tråden Skarp smärta v.5 - vad kan det vara?