• Anonym (K)

VARFÖR BLIR VI INTE GRAVIDA??! (20180707)

Jag förstår din känsla precis och precis som du vet jag att ett halvår inte är lång tid i det här sammanhanget och att det tar mycket längre tid för många andra men känslorna finns där ändå. Så då får jag dåligt samvete mot andra som har det värre för att jag känner som jag gör trots att det inte har gått så lång tid.

Jag har dock två barn redan men i februari blev jag oplanerat gravid. Tyvärr fick jag mf i v 7 och nu bara skriker kroppen efter att bli gravid igen! Jag känner mig tom, bokstavligt talat (skulle ha varit halvvägs in i graviditeten nu), och det är verkligen någon som saknas i vår familj. Mf var över snabbt och äl kom igång direkt så vi har försökt sedan dess. Jag har haft äl varje månad (tempar, äl-test, kollar sekret och känner av äl) och vi har prickat den varje gång men ännu inget plus. Mitt första barn blev till på första försöket, andra graviditeten blev på tredje försöket men då fick jag också mf och andra barnet blev till på andra försöket efter mf så nu när vi är på fjärde försöket sedan äl känner jag mig absolut stressad. Att en nära vän precis berättade att de ska ha barn en vecka innan vi skulle haft gör inte saken lättare heller. Samtidigt vet jag som sagt att fyra försök inte är särskilt många. Och chansen att bli gravid är mindre än att man inte blir gravid så inte konstigt att det tar tid. Jag är 31 år och i min ålder är sannolikheten att bli gravid om man prickar äl ca 20% och det är ju inte så högt. Så vi kämpar på. Och hoppas att mina mellanblödningar inte är något som ställer till det varken för chansen att bli gravid eller risken för mf om jag blir gravid igen.

Fortsätt kämpa på ni med, du kommer bli gravid! När mensen kommer brukar jag bryta ihop lite och vara ledsen ett tag sen släpper jag det och går vidare. Försöker vara positiv och tänka att nästa äl går det. Jag håller tummarna för er!

• Anonym (K)
    Fanny1994 skrev 2018-07-14 23:20:50 följande:

Japp. BIM-1 och mensen kom idag. Känns förjävligt!! Nya tag nästa månad.

Trist. Själv är jag på bim idag och tempen hade sjunkit rejält och mensen kom direkt när jag klev ur sängen. Det var väntat men känns lika tufft för det. :(
Svar på tråden VARFÖR BLIR VI INTE GRAVIDA??! (20180707)