Stress/ panikångest av jobbet
Finns här någon som är utbildad inom psykologi eller liknande som kan svara på varför jag känner som jag gör inför att jobba?
Jag upplever en fruktansvärd stress och ångest varje dag förutom lördagar då jag känner mig någorlunda fri och avslappnad. Har de flesta stressymtom man kan ha så som hjärtklappning, svårt att andas, skakar, är helt spänd i kroppen, panikkänslor, matthet, domningar, värk, illamående, svimningskänsla, en enorm trötthet men har svårt att somna och vaknar på nätterna, gråtattacker mm.
Vet inte hur jag ska klara att arbeta när jag mår så dåligt. Hade jag inte behövt pengarna hade jag aldrig utsatt mig för denna tortyr. Har huvudvärk och känner mig sjuk hela arbetsveckorna. På helger och kvällar är jag så slut att jag måste sova och vila mest hela tiden. Orkar inte göra saker jag tycker är roliga vanligtvis heller, minsta lilla ger mig ångest. Jag har aldrig haft ett fast jobb vilket jag är glad över. Jag lever på att det finns ett slut på eländet där jag får vila lite innan jag måste söka ett nytt vik.
Jag har sökt hjälp hos vc, men de hittade inget fel på mig och gav mig ingen vård. Hur ska jag stå ut? Jag skäms för att må så dåligt för en så simpel sak som att jobba, men jag känner inte att livet känns värt att leva som ett olyckligt skal. Jag är en ambitiös person, och absolut inte lat. Mår bara otroligt dåligt av att behöva vara låst på ett ställe där jag mår skit och måste vara bland folk i 40h / vecka. Har provat ett par andra jobb tidigare och mådde lika dåligt där. Enda sedan jag var liten har jag känt ångest för att vara på ställen där jag inte kan vara fri att gå hem. Är känslig för intryck, så en hel dag på jobb gör mig helt snurrig.
Finns det några jobb där man kan arbeta hemifrån och styra sin dag? När jag pluggade mådde jag aldrig dåligt, då kunde man styra sin dag förutom vid vissa sammankomster och föreläsningar. Blev ett långt inlägg, hoppas någon orkar läsa