• Meliiiiiii

Toxoplasmos

Varje dag.. Är orolig för att jag skulle fått I mig toxoplasmos...satt och åt macka I köket, och så tappade jag en grej på golvet under bordet, tog upp de och tvättade inte händerna efteråt....

Mamma brukar hålla på här ute (landet) klippa gräs, buskar, och är rädd att hon råkat gå med skor inomhus som kan ha haft jord på sig. Ingen jord synlig på golvet, hon sa att hon dammsugit och torkat golvet med vatten innan jag kom ut hit men är ändå rädd. Har grov bakterieskräck och tvångstankar

HJÄLP):

• Svar på tråden Toxoplasmos
  • EpicNurse

Du måste berätta för barnmorskan så du kan träffa en psykolog. Det är inte normalt att ha det sån överdriven oro! Du behöver få hjälp.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Nandez
    EpicNurse skrev 2018-07-07 14:40:52 följande:
    Du måste berätta för barnmorskan så du kan träffa en psykolog. Det är inte normalt att ha det sån överdriven oro! Du behöver få hjälp.
    Ja, kontakta din BM så att hon kan hjälpa dig.
  • Johanna79
    Meliiiiiii skrev 2018-07-07 14:25:44 följande:

Varje dag.. Är orolig för att jag skulle fått I mig toxoplasmos...satt och åt macka I köket, och så tappade jag en grej på golvet under bordet, tog upp de och tvättade inte händerna efteråt....

Mamma brukar hålla på här ute (landet) klippa gräs, buskar, och är rädd att hon råkat gå med skor inomhus som kan ha haft jord på sig. Ingen jord synlig på golvet, hon sa att hon dammsugit och torkat golvet med vatten innan jag kom ut hit men är ändå rädd. Har grov bakterieskräck och tvångstankar

HJÄLP):

Jag var också rädd för Toxoplasmos i och med att vi har katter och kattlåda. Pratade med barnmorskan om det och hon sa att eftersom jag alltid har haft katt då har jag säkert redan haft det och därför utvecklat antikroppar mot det. Det svaret gjorde att jag kunde lägga den oron åt sidan.
Svar på tråden Toxoplasmos