Inlägg från: Strasst |Visa alla inlägg
  • Strasst

Cykelhjälm, på eller av?

Hejhej!!

Jag undrar hur ni tänker kring att bära cykelhjälm när man färdas på en cykel.

Vad tycker ni om att barn under 15 år inte använder det? Hur far era tankar kring vuxna/myndiga som ej använder det?

Jag själv tyckte det var sjukt pinsamt att använda hjälm när jag var yngre eftersom alla andra inte använda det. Det var rätt så ofta man fick kommentarer som ex. Varför använder du hjälm, hahah? Töntigt att du använder hjälm osv. Men de var ju bara att stå på sig och försöka att inte bry sig.

Det känns som att det är lite från stad till stad på avgör hur ungdomar gör gällande cykelhjälmen ex. Jag bor i en rätt så liten stad där knappt några ungdomar/äldre använder hjälm. Men om man åker upp till en lite större stad så ser jag nästan alla ungdomar med hjälm på tom äldre personer.

Jag tycker själv att det är helt idiotiskt att inte använda sig av hjälm när man är ute i trafiken. Eftersom man har sett bilder och nyheter av människor som råkat ut för olyckor med cykel (utan hjälm). Frakturer på skallbenet, brutna ben, tom dödsfall.

Låt era tankar och åsikter spridas fritt nu jag vill veta hur ni tänker kring detta ämne!!

Svar på tråden Cykelhjälm, på eller av?