• Djurvän03

Är tonen på FL elak för ofta?

Jag tycker ibland att tonen på familjeliv är rätt kall/elak. Man kan vara ärlig och rak utan att vara elak. Man kan vara av en annan åsikt men ändå tänka på hur man uttrycker sig. Tyvärr tycker jag att det alltför ofta är en elak jargong på detta forumet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är tonen på FL elak för ofta?
  • Anonym (mie)

Jag tycker att det blivit långt mycket bättre på senare år då fler män kommit hit.

• Contador

Absommlut inte snarare tvärtom. Du kam ha ett flertal som trycker på och mobbar. Sublimt. Aldrig öppet. Sen har du de raka och fräcka. De talar om rant på sak att du är dum i huvidet och älska din näste.

Mobbare är så fina i kanten. Som änglar. Troll så ovårdade.

• Anonym (Fru)

Man kan se en hel del elaka och ironiska kommentarer här, ja. Ofta helt onödiga, det är elakt hackande för hackandets skull.

Att vara rak och ärlig tycker jag är något annat.

• Anonym (Ja och Nej)

Både ock. Folk här är alldeles för bra på att börja mata trollen, det bästa vore att bara helt ignorera de kommentarer som är uppenbart elaka, inte svara, inte ge sig in i någon diskussion. Oftast är det uppenbart att de som är elaka på riktigt bara vill ha reaktioner, de vill inte diskutera eller hjälpa. Synd när en del trådar förstörs pga det för att alla börjar tjafsa istället för att bara hoppa över dessa provocerande inlägg.

men sedan får man också tänka på att tonen är svår att få fram i skrift, en del saker kan lösa sig med smileysar i olika former, men alla använder sig inte av det. Så ibland märker man att det lätt blir missuppfattningar där någon tror att någon är elak fast den inte är det.

En tredje grej är alla lättstötta som tror att bara för att någon har en annan åsikt så är personen elak mot den, istället för att bara konstatera att man har olika åsikter. En del vill bara bli strukna medhårs och tror att allt som sägs emot görs för att man vill vara elak.

Sen sista saken så är det lättare att se de elaka kommentarerna och lättare att missa de snälla. Om en tråd har 10 svar och ett är elakt så är det som sagt det elaka som får mest reaktioner, och då "syns" inte de snälla svaren. Man kommer ihåg det dåliga men inte det som var bra.

• Anonym (Uroni)
    Anonym (Fru) skrev 2018-07-06 23:17:35 följande:

Man kan se en hel del elaka och ironiska kommentarer här, ja. Ofta helt onödiga, det är elakt hackande för hackandets skull.

Att vara rak och ärlig tycker jag är något annat.

Håller med dig *ironi*

Skoja bara , är inte ironisk ! hehe *ironi*

Eller är jag ?gud vad jobbkit det blev. mamma de mobbar meeeej
  • Anonym (Ella)

Otrevliga och okunniga kan en del vara.Och vissa är roliga ochså så man skrattar.

• cosinus

Elakheten är ändå i mitt tycke ett av de mindre problemen.

Stör mig mer på att många trådar helt förstörs av ett antal personer som med närmast religös besatthet börjar diskutera något sidospår så huvudfrågan helt försvinner.

Sen finna vissa frågor som är märkligt heta potatisar, som alltid väcker det sämsta hos folk. Men överlag är det ändå en rätt ok ton.

• Anonym (Annelie)

Det tycker jag med. Om man tex ställer en fråga. Eller vill ha råd om något. Ska man inte behöva bli dumförklarad.

Svar på tråden Är tonen på FL elak för ofta?