Inlägg från: Aiyana |Visa alla inlägg
  • Aiyana

Otrogen och död

Anonym (Otilla) skrev 2018-08-01 14:03:57 följande:

Tack så mycket. Jag bokade tid genom vårdcentralen idag, är så rädd för att prata med någon för att den ska döma mig och mitt liv.

Jag saknar min man så jag håller på att gå under, tänker på allt. 

Sen var jag på samtal med en kvinna genom SPES. Så det hjälpte lite. Men kvällarna mår jag inge bra på, försöker vara stark för vår dotters skull men det är svårt. Tankarna är jobbiga.

Tack alla som tog sig tiden att läsa <3

Jag förstår att saknaden är stor och jag beklagar sorgen. 

Samtidigt tror jag det är viktigt att du så här i efterhand inte glorifierar din man så att du glömmer hur han verkligen var - med bra och dåliga sidor. Det är lätt att man gör det och då får man ett falskt minne av hur relationen faktiskt var.

Det hände en väninna till mig när hennes sambo dog (han slog och bedrog henne och var väldigt elak) då fick hon det till att han var den finaste och bästa som någonsin funnits, vilket var lång från verkligheten. När hon började se deras förhållande i ett mer sakligt och balanserat perspektiv avtog hennes skuldkänslor och hon såg mer hur det verkligen hade varit och att han faktiskt hade behandlat henne otroligt dåligt under lång tid. 

Sörj honom självklart och det kommer ta tid innan du kommer känna dig bättre och starkare. Jättefint att du får någon att prata med. Lycka till! 
Svar på tråden Otrogen och död