Inlägg från: XaHHa |Visa alla inlägg
  • XaHHa

BF mars 2019 - stannar på FL

Erla skrev 2019-02-19 12:43:01 följande:

Jag hade fruktansvärd mensvärk igår natt, som släppte efter drygt en timme. Fick till mig att det var förvärkar och ska vara livmodern som övar sig inför förlossningen. Har de varit ihållande för dig eller kommer det som i vågor?

Tyvärr har jag förstått att det är ganska vanligt att ha förvärkar i flera veckor innan det egentligen är något på gång :/

Det har gått i vågor, inga regelbundna eller så. Så antar att det är förvärkar! Både positivt och negativt :p Surt att behöva gå med såna i flera veckor, samtidigt skönt för anser att det är liiiitw tidigt för en förlossning
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • XaHHa
    Erla skrev 2019-02-19 20:22:41 följande:

Ja vi får helt enkelt bara se det positiva med att kroppen förbereder sig, även om det inte är så himla skoj att ha ont. Blir du orolig kan du ju alltid prata med din bm :) då kan hon hålla koll på tappen och sådär.

Fick en tid imorgon faktiskt för att mäta tappen, så det känns genast lite bättre! Igårkväll blev jag kass i magen också.. Så läste jag att det kan vara ett sätt för kroppen att tömma sig inför en förlossning. Hoppas INTE!
  • XaHHa
    Ninin skrev 2019-02-20 18:41:52 följande:

Skönt med snabb koll! Jag har fått jättemycket sammandragningar av att vara dålig i magen (pga järntabletter eller kräksjuka), och även blivit lös i magen sista dagarna innan förlossning..

v 35 är lite väl tidigt men det brukar ju gå bra ändå om det skulle vara så! Förlåt om jag borde ha koll på det men är det ditt första barn?

Jag har också jättemycket sammandragningar, inatt låg jag och klockade dem men de var aldrig riktigt regelbundna eller särskilt onda. Däremot starka på når annat sätt så jag blev helt andfådd varje gång.

Jag hoppas också det dröjer lite till för både min man och jag är knallförkylda och orkar knappt gå från sängen till soffan, än mindre föda barn!

Nyss hemkommen från läkaren! Tappen var 3,3cm så ingen risk för förlossning än iallafall! Phuuu! Hon kunde känna huvudet långt ner i bäckenet och även fixerat. Så hon trodde ändå inte jag kommer gå över tiden, vilket är helt okej hehe.

Det är inte lätt att hålla koll på alla här! Men ja det är första barnet, så allt är så nytt och okänt för mig.

Åh är du också förkyld? Jag har också blivit det under natten med en jäkla hosta. Som om andningen inte redan är påverkad av en bebis som trycker haha.
  • XaHHa
    Frugan89 skrev 2019-02-24 03:23:42 följande:

Nu kommer jag in väldigt långt efter och jag har läst alla svar. Men den där mensvärken, kan inte det ha varit när bebisen fixerade sig? Läste att du skrev att bebisen är det nu. När bebisen vrider på huvudet så kanske det upplevs som mensvärk? Har läst det någonstans att fixering och rörelser därnere kan kännas som mensvärk. Har det släppt?

Klockan är 03.21 när jag skriver detta. Har försökt att somna i ett antal timmar men min otroligt hemska halsbränna gör det omöjligt för mig att somna. Har letat som en galning här hemma efter mina Gaviscon tabletter men hittar inte dem! ???? Känner hopplöshet för att få någon sömn alls denna natt pga av det. Känner att jag är rätt så färdig med att vara gravid nu. ????

Jo, läkaren sa att mensvärken hade antagligen med att han har fixerat sig. Har faktiskt inte känt så mycket mensvärk sedan dess :)

Ja usch för den jäkla halsbrännan!!! Det är fruktansvärt när ingenting fungerar och man känner av det även när man sitter upp! Jag fick utskrivet omeprazol nu i veckan och tar två om dagen, sedan dess har jag inte känt av det en enda gång!! Önskar sååå att jag hade testat de tidigare!

Håller med dig, nu är man ganska färdig med att vara gravid.. Nu vill man få träffa den lilla i magen! När har du BF?
  • XaHHa

Äntligen är mars här!!! Månaden vi alla längtat efter!

Jag börjar bli trött på att vara gravid.. Mina sammandragningar blir fler & fler och de är så jobbiga nu att de påverkar min andning när magen spänner. Men de gör inte ont iallafall!

Någon mer än jag som ibland känner att barnet nästan är på väg ut när man ska bajsa? Haha..!! Har ju förstått att det är barnet som är där nere och trycker på, men ughh.. Vilken skum känsla haha

• XaHHa
    Erla skrev 2019-03-03 04:22:43 följande:

Jag har varit vaken sedan strax innan 01 pga en överaktiv bebis i magen. Extremt tryck neråt till och från och det känns verkligen som att bebisen håller på att gräva sig ut. Har en allmänt skum känsla i kroppen och trycket får det att kännas som att vattnet ska gå, när det är som värst. Hade det inte alls såhär förra gången och det är ca 2 veckor kvar tills jag är vid samma tidpunkt i graviditeten som första barnet föddes i. Vecka 36+4 idag.

Jag har också det där trycket nedåt! Speciellt när jag ska gå på toaletten haha.. Och samma känsla av att barnet ibland vill gräva sig ut!
  • XaHHa
    Irmisans skrev 2019-03-06 09:05:14 följande:

Vi hade bf 9/3. Vi tror att det blir Hanna, men det måste få sjunka in lite mer :D

Stoooort grattis till lilla flickan!! <3 & Hanna är ett väldigt fint namn, heter också det ;)
  • XaHHa

Risig i magen för tredje dagen i rad, igår var vi på förlossningen för minskade fosterrörelser men allt såg bra ut & idag har jag fruktansvärt ont i ryggslutet. (Har svår foglossning men är inte i SI-lederna smärtan sitter). Fy fan vad jag är trött på att vara gravid nu, vill bara att allt sätter igång snart. Går in i vecka 39 idag (38+0)

• XaHHa

Idag vaknade jag med kraftig mensvärk som kommer & går & även blödning från underlivet!! Allt tyder på att något är på G! :D V.38+3 idag

• XaHHa

Imorse kl 05.24 kom på lille påg till världen 9 dagar innan BF! En liten plutt på 2865g & 48cm

• XaHHa

Förlossningen gick bra, dock ville inte livmodern dra ihop sig efteråt så förlorade lite blod. Men barnmorskorna låg alltid steget före och hade en plan om inte en viss medicin fungerade för att stoppa blödningen.

Söndag morgon går jag på toaletten, får då lite blod på pappret och börjar genast googla! Kunde alltså vara tecken på att tappen börjar öppna sig! Lite senare på förmiddagen började jag få mensvärk som satt i/förvärkar. Dessa kunde jag skratta bort under hela dagen och kvällen, tänkte att det bara var vanliga sammandragningar som jag alltid haft fast starkare. Kl 20 gör de helt plötsligt galet ont och kommer var 5-6 minut. Inser då att det faktiskt är på allvar. Ringer in till förlossningen som låg 45 min bort och vi fick komma in. På den bilresan dit så hinner mina värkar helt plötsligt komma med 2 min mellan! Väl inne på förlossningen så var jag öppen 3cm och fick då lustgas direkt. Sedan har jag så intensiva och täta värkar så jag bestämmer mig för EDA. Kl 00.30 kommer läkaren in och sätter EDA, visar sig även att jag var öppen 9 cm!! Alltså öppnat mig 6cm på ca 2h!!! Sen planar värkarna ut lite men fy fasiken vad skönt det var att slippa smärtan. Kl 02.30 går vattnet. 04.33 börjar jag krysta lite i egen takt & kl 05.24 föds han på två långsamma krystvärkar. Vilken upplevelse!!

• XaHHa
    Ninin skrev 2019-03-21 14:35:47 följande:

Hur känns det i kroppen för er som fött?

Jag är på dag 4 nu och tycker det är besvärligare än jag minns det från de två tidigare (men man glömmer ju det jobbiga så jag kanske har fel och bara är orealistiskt otålig!)

Bäckenbotten känns som en hängmatta, tyngdkänsla i rumpan, magmusklerna okontrollerbara, eftervärkar, sprängfyllda bröst, värmevallningar..

Jag har hemska hemorrojder & ja underlivet känns som en hängmatta!! Usch :( Är också på dag 4
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL