Ninin skrev 2019-02-20 18:41:52 följande:
Skönt med snabb koll! Jag har fått jättemycket sammandragningar av att vara dålig i magen (pga järntabletter eller kräksjuka), och även blivit lös i magen sista dagarna innan förlossning..
v 35 är lite väl tidigt men det brukar ju gå bra ändå om det skulle vara så! Förlåt om jag borde ha koll på det men är det ditt första barn?
Jag har också jättemycket sammandragningar, inatt låg jag och klockade dem men de var aldrig riktigt regelbundna eller särskilt onda. Däremot starka på når annat sätt så jag blev helt andfådd varje gång.
Jag hoppas också det dröjer lite till för både min man och jag är knallförkylda och orkar knappt gå från sängen till soffan, än mindre föda barn!
Nyss hemkommen från läkaren! Tappen var 3,3cm så ingen risk för förlossning än iallafall! Phuuu! Hon kunde känna huvudet långt ner i bäckenet och även fixerat. Så hon trodde ändå inte jag kommer gå över tiden, vilket är helt okej hehe.
Det är inte lätt att hålla koll på alla här! Men ja det är första barnet, så allt är så nytt och okänt för mig.
Åh är du också förkyld? Jag har också blivit det under natten med en jäkla hosta. Som om andningen inte redan är påverkad av en bebis som trycker haha.