Deeelicious skrev 2018-07-24 09:47:15 följande:
Har varit på VUL nu. Läkaren sa att det inte alls såg ut som vecka 8 (7+0) utan mer som vecka 6(5+3) ungefär.. men såg ingen bebis eller hjärta, borde inte det synas något iaf? :( antingen har jag räknat totalt fel på dagarna eller så har graviditeten stannat av... känner inget hopp nu :( med tanke på att jag alltid har regelbunden mens samt har haft små bruna och brunrosa flytningar.... ska tillbaka på kontroll om 10 dagar... :( hur troligt är det att detta kan vara en tidigare graviditet än jag trott? Plussade svagt den 5 juni..
Åh vilka jobbiga besked :( det beror säkert på vad de har för vul-apparat och hur erfaren läkaren är. Men när jag va på vul för två veckor sen i V5+6 sa hon innan att man ska kunna se hinnsäck, foster och ev hjärta. På mig såg hon hinnsäck och foster men det var lite för tidigt för hjärtslag. Men va märkligt att han kunde säga att du var i v6 om han inte såg något foster??? Det låter ju jättemärkligt.. förstår att detta måste vara tortyr!
Om jag vore du skulle jag köpa ett cb med veckoindikator, visar inte det 3+ så har nog tyvärr graviditeten avstannat.
Plussade du 5 juni är du ju längre gången än så, eller menar du 5 juli? Stor kram till dig!