Inlägg från: Långväntanefterdig |Visa alla inlägg
  • Långväntanefterdig

BF mars 2019 - stannar på FL

Anatomy skrev 2018-08-08 17:41:52 följande:

Då var det över för min del.

Var på VUL i vecka 6 på grund av att jag hade så lite symptom och såg då hjärtslag. Var idag på VUL pga jag hade noll symptom och magkänslan sa att något var fel, är i vecka 8. Hjärtat hade slutat slå och fostret hade inte växt mer än 1 mm sen sista kollen. Har tid om 9 dagar igen för att bestämma vad som ska göras om jag inte fått blödning av mig själv innan dess.

Neeeeej fy :( beklagar!
  • Långväntanefterdig
    Anatomy skrev 2018-08-08 17:41:52 följande:

Då var det över för min del.

Var på VUL i vecka 6 på grund av att jag hade så lite symptom och såg då hjärtslag. Var idag på VUL pga jag hade noll symptom och magkänslan sa att något var fel, är i vecka 8. Hjärtat hade slutat slå och fostret hade inte växt mer än 1 mm sen sista kollen. Har tid om 9 dagar igen för att bestämma vad som ska göras om jag inte fått blödning av mig själv innan dess.

Neeeeej fy :( beklagar!
  • Långväntanefterdig

Ultraljudet visade ett hjärta som slog <3

Allting såg bra ut och barnet var 3 cm . Allt i sin ordning.

V 9+6 med bf 7 mars. Helt galet. Är så överväldigad och lycklig nu. Det är först nu jag fattar det- jag ska bli mamma!!!!

• Långväntanefterdig
    Frelin skrev 2018-08-10 21:02:54 följande:

Då blev det min tur art lämna tråden ????

Alla symtom försvann förra veckan.. redan då kände jag på mig att något var fel.

Sen på lördagen kom det bruna flytningar.. i torsdags började jag blöda och idag på gynakuten bekräftades missfallet.. förmodligen dog fostret tidigt då blödningarna har varit nästan mindre än en mens uran klumpar..men inget fanns kvar i livmodern..

Nu ska man orka ta nya tag...

Å nej...

Jag beklagar :(
  • Långväntanefterdig
    XaHHa skrev 2018-08-16 12:01:41 följande:

Idag var jag på tidigt ultraljud & allt såg bra ut! Jag grät av lycka!! Har väntat så länge på detta och så fick vi äntligen vara med om det! Lilla mini var 1,32 cm och är i vecka 7+6, precis som mina beräkningar.

Fan va glad jag blir!!!!! Grattis!
  • Långväntanefterdig

Igår berättade jag för chefen att jag ska bli mamma. Han blev verkligen glad för min skull! Vet att vi har kämpat !

Nu längtar vi till v 12 ska passera så vi kan berätta för resten av världen <3

Min mage växer fint och blir svår att dölja inom kort, ska bli skönt att berätta så man riktigt kan njuta av den!!

Hur gör ni, när är ni redo att vara öppna med er graviditet?

• Långväntanefterdig
    November2017 skrev 2018-08-19 07:58:31 följande:

Jag tänker att efter kub och det ser bra ut. Har tid för kub 12 september. Nervöst! Men hoppas allt ser bra ut så man kan glädjas fullt ut. Fram till dess är det så overkligt tycker jag! Men en del har redan frågat för från att förra gången vara helt oplanerad var detta ett planerat syskon så många vet att jag vill försöka iaf. Så hoppas verkligen allt ser bra ut så man kan andas ut. Är ju 39 liksom.

Då håller vi tummarna för att allt ser bra ut :)

Vi såg vår lill* förra veckan så det känns bra <3 Nu är ju inte rul försen v 18. Evigheter dit! :)
  • Långväntanefterdig
    Janesan skrev 2018-08-19 09:49:11 följande:

Jag har varit väldigt öppen med mina förra graviditeter (fått 6 missfall) 2st var efter v.12. Men denna graviditet så känns det som att jag inte får vara glad för det kommer ändå bli missfall (enligt vissa i min familj som har sagt så några av de förra graviditeterna) För jag har velat vara glad för den stunden jag är gravid, men några i min familj (har kanske) blivit glada en gång av mina 7 graviditeter. Så just nu vet bara mina föräldrar och svärföräldrarna plus min bästa vän (går in i v.12 på onsdag), de andra får märka själva.

Jag har velat haft stöd av min familj när jag har fått missfall, men det har jag inte fått.

Min chef vet också då jag också har en depression i bakgrunden, så den har blivit värre nu med alla hormoner i kroppen.

Vill man vara öppen tidigt är det helt okej, vill man öppna senare är det också helt okej.

Jag tänker berätta för dem som blir glada för min skull.

Beklagar missfallen:( inte roligt!!

Det är svårt med det där hur man ska göra. Riktigt tråkigt att din familj inte funnits där för dig. Förstår att det gör dig mer försiktig....

Anledningen till att jag vill berätta är för det redan börjar synas , sen har vi gjort ivf också så jag vill verkligen kunna njuta av denna graviditeten å dela med mig av den. Sen givetvis kan allt hända, men vi hoppas och tror att allt är bra med lilla livet.. vi såg det förra veckan och det sprattlade på där inne i magen :)

Och oavsett vad som händer så skulle det bli ett oroligt hårt fall för mig om något hände lille pyret... och då är det nog skönt att ha varit öppen från början. Men alla är ju olika och det är ju hörligt att det är så!!
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL