Janesan skrev 2018-08-19 09:49:11 följande:
Jag har varit väldigt öppen med mina förra graviditeter (fått 6 missfall) 2st var efter v.12. Men denna graviditet så känns det som att jag inte får vara glad för det kommer ändå bli missfall (enligt vissa i min familj som har sagt så några av de förra graviditeterna) För jag har velat vara glad för den stunden jag är gravid, men några i min familj (har kanske) blivit glada en gång av mina 7 graviditeter. Så just nu vet bara mina föräldrar och svärföräldrarna plus min bästa vän (går in i v.12 på onsdag), de andra får märka själva.
Jag har velat haft stöd av min familj när jag har fått missfall, men det har jag inte fått.
Min chef vet också då jag också har en depression i bakgrunden, så den har blivit värre nu med alla hormoner i kroppen.
Vill man vara öppen tidigt är det helt okej, vill man öppna senare är det också helt okej.
Jag tänker berätta för dem som blir glada för min skull.
Beklagar missfallen:( inte roligt!!
Det är svårt med det där hur man ska göra. Riktigt tråkigt att din familj inte funnits där för dig. Förstår att det gör dig mer försiktig....
Anledningen till att jag vill berätta är för det redan börjar synas , sen har vi gjort ivf också så jag vill verkligen kunna njuta av denna graviditeten å dela med mig av den. Sen givetvis kan allt hända, men vi hoppas och tror att allt är bra med lilla livet.. vi såg det förra veckan och det sprattlade på där inne i magen :)
Och oavsett vad som händer så skulle det bli ett oroligt hårt fall för mig om något hände lille pyret... och då är det nog skönt att ha varit öppen från början. Men alla är ju olika och det är ju hörligt att det är så!!