Inlägg från: mape92 |Visa alla inlägg
  • mape92

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej allihopa och grattis till alla plus!

Jag är 26 år och väntar mitt första barn. Plussade för en vecka sen bim+7. Är idag i vecka 7 (6+5) enligt preglife. BF är 16 mars. Har inte riktigt förstått att jag är gravid men har symptom varje dag, illamående och öm i brösten. Tur att man kan skylla tröttheten på värmen innan man känner sig redo för att berätta för alla. Vi har bokat inskrivning hos bm 28/8. Känns som en evighet tills dess.

Ska bli kul att hänga på i tråden då jag inte vill berätta för mina vänner och familj ännu men ändå vill ha några att dela tankar och funderingar med.

• mape92

Hej! Nån av er som mår väldigt illa? Hur gör ni för att lindra? Vill inte berätta på jobbet ännu och det blir ju svårare när man inte mår bra och behöver gå på toaletten hela tiden.

• mape92

Har testat era tips och illamåendet håller sig i schack om jag äter två coctailtomater i timmen och dricker Loka till. Så det är positivt! Annars är jag trött och lite ofokuserad på jobbet. Har egentligen mycket att göra men har ingen lust alls. Men tur att jag har jobbet så att dagarna går lite fortare. Vi har tid hos bm 28/8 ( är i v12 då) och efter det är det tänkt att vi ska göra Kub.

Vi har inte berättat för någon ännu och det börjar bli svårt. Min kompis berättade tidigare i veckan att de har fått missfall. Hon var jätteledsen då de försökt länge. Så är lite nervös för att berätta för henne att jag är gravid och inte ens försökt länge. Kommer ta hårt på henne känns det som. Känner mig som en sjukt dålig kompis som "ljuger" för henne. Även om jag vet att jag har rätt att berätta när jag är redo.

• mape92
    Erla skrev 2018-08-01 11:59:48 följande:
    Vad skönt att du hittat något som hjälper! Tur att det är något nyttigt också haha :) det hade ju lika gärna kunnat vara typ chips eller godis liksom!

Vet precis hur du känner med din vän tyvärr. Här två i min närhet som försökt länge med sitt första barn och nu har det visat sig att de båda kommer behöva hjälp för att bli gravida. Jag hade själv problem och det tog oss 2,5 år att få till vårt första barn och det vi väntat nu blev till oplanerat pga mycket för tidig ägglossning. Är också lite rädd för att berätta om graviditeten just för att jag får så dåligt samvete över att detta bara hände :/
    Ja det är väldigt tufft. Speciellt när jag tidigare sagt att jag inte ens vill ha barn, men ändrat mig. Jag vet ju att hon kommer bli glad för min skull men nu vet jag inte hur jag ska berätta på bästa sätt. Men vi har iaf bestämt att vi kommer berätta för henne först av alla.

Vilken vecka är du i nu?
  • mape92
    Erla skrev 2018-08-01 21:52:03 följande:
    Det är nog inte en dum idé :) kanske ska berätta för dessa två först också! Då får de också en chans att smälta det lite innan alla andra får veta.

Jag gick precis in i vecka 7. Du då?
    Ja jag tror att det är bra att hon får några dagar på sig att smälta det innan alla andra också vet.

Jag är i vecka 8 (7+4) :) Känns både som att det går sakta och att det går hur segt som helst. Längtar till inskrivningen :)
  • mape92
    Erla skrev 2018-08-02 12:58:36 följande:

Ja :) har du fått tid för inskrivning än?

Ja vi har tid 28/8. Blev jätterädd idag på EM då jag började blöda. FIck panik och åkte hem från jobbet och ringde 1177. Fick ju såklart ingen hjälp därifrån och efter det har jag störtgrinat och sovit i ca 3,5 timme. Är helt slut. Nu har det inte kommit nått mer blod. Håller tummarna för att lillen är okej där inne. Vill helat av allt ha ett val för att se att allt är okej.
  • mape92
    Erla skrev 2018-08-02 22:07:35 följande:

Nej men usch :( blödde du mycket? Ring gyn och berätta om din oro! De kan möjligtvis göra ett vul för att kolla läget. Jag blödde i vecka 7 i min förra graviditet och då var allt fint. Fick göra vul. Blödde även i min första graviditet och den slutade tyvärr i ett MA :/ håller tummarna för att det var en ofarlig blödning. Det är ju trots allt väldigt vanligt att blöda tidigt i graviditeten.

Jag tycker det är svårt att säga om det var mycket men i stunden tyckte jag att det var mycket. Sen när jag kom hem ca 40 min senare så kom det inte mer blod och nu kommer det bara mörkt slem, inte mycket men är ändå väldigt orolig och får panikångest. Ska försöka ringa bara för att kunna släppa oron. Blir hemma från jobbet idag.
  • mape92
    Erla skrev 2018-08-03 09:04:24 följande:

Orolig blir man ju även om det kanske inte var så mycket. Hoppas du får komma in och kolla så allt ser bra ut :)

Ringde gyn och fick komma in till jouren. Har tagit masss prover nu och väntar på att få träffa läkaren. Jättetrevliga och tycker inte alls att jag är löjlig! Tummen upp för dom!
  • mape92
    ja88 skrev 2018-08-03 09:50:37 följande:

Hoppas allt ser bra ut!

Hemma från gyn nu och allt såg bra ut. Gjorde vul och fick se ett tickande hjärta. Så skönt att veta att allt ser bra ut och att jag kan släppa oron ett tag. Alla var supertrevliga så det kändes jättebra att få komma dit :)
  • mape92
    Isa88 skrev 2018-08-05 15:50:36 följande:

Jag förstår hur du känner! Är i vecka 7 och har första vul i vecka 11. Är så super orolig att de inte ska finnas ett hjärta som tickar! Men sen så tänker jag att det måste vara otroligt otroligt! sällan att man visar positivt på gravtest, inga större blödningar och sen att ett hjärta inte tickar och något som är fel? Eller tänker jag fel??

Jag tycker att du tänker helt rätt. Jag försöker att inte oroa mig om inte min kropp ger mig en anledning att göra det, som typ en blödning. Känns dumt att vara orolig i onödan. Fast jag förstår att man är orolig, det var jag också när jag blödde.
  • mape92

Min sambo är stenhård på att vi ska vänta till v 12 innan vi berättar. Vi ska på inskrivning 28/8 och då är jag i v 11+3. Så efter det besöket tänker vi berätta för min närmsta kompis som nyligen fått missfall så att hon får smälta det innan alla andra vet om det. Sen blir det att besöka närmsta familjen för att berätta nyheten. Tänker berätta för chefen inför kub eftersom jag behöver vara lite ledig då.

• mape92

[quote=79008266][quote-nick]XaHHa skrev 2018-08-30 12:22:40 följande:[/quote-nick]

Vul idag och lilla plutten har växt på bra! 3 cm lång och allt såg bra ut!! Phuuu.. Blev framflyttad en dag dessutom så 10+0 idag. Nu ser även fostret ut som en liten minibebis

Åh va roligt! Vi var till bm på inskrivning i tisdags och nu väntar vi på tid för KUB. Längtar så efter att se om allt fortfarande är bra. Är såååå avundsjuk på er! Har ni börjat berätta om nyheten?

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL