Inlägg från: Nicciz |Visa alla inlägg
  • Nicciz

BF mars 2019 - stannar på FL

Joinar tråden :)

BF-LISTA;

Meej - 6/3

Frallanz - 7/3

Janesan - 7/3

Långväntanefterdig - 9/3

Bunny om speed 13/3

Nicciz 17/3

LittleSunshine 18/3

Aleakim90 - 19/3

• Nicciz

Mår lite som dig, Nist. Brösten är ömma och jag är grinig. Har också typ mensvärk. Magen svullnar extremt på kvällarna så jag kan knappt ha mina vanliga byxor då (tur att det är sommar).

Blir inte riktigt klok på det här med att räkna ut vilken dag jag är på. Kanske någon vänlig själ kan hjälpa mig? Första dagen på sista mensen var den 10/6. Fick troligtvis ägglossning strax innan jag började testa med ägglossningsstickor den 25/6, så någon gång den 23-24/6. Skulle egentligen haft ägglossning typ 30/6 och BIM 14/7. Men eftersom ägglossningen var nästan en vecka tidig så borde mensen också ha kommit tidigare. Plussade den 10/7 och på digitalt (gravid 2-3) den 11/7. Mina appar säger 5+2 eller 5+1, kan det stämma? Testade med digitalt igår 16/7 och då stod det fortfarande gravid 2-3.

Har fått tid på MVC för inskrivning den 13/8, det känns som en evighet dit. Vad ska jag dra till med för att få komma tidigare tycker ni? Vill se pyret och bringa klarhet i vilken vecka jag är i för att kunna planera höstens arbete bla.

Kram till er alla <3

• Nicciz
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-18 13:37:40 följande:

Jag hade mens 1/6 och jag är i v 6+5 idag. Så det låter troligt att dina appar stämmer. På inskrivningen brukar man inte få se nåt med hjälp av vul utan för att få göra det behöver du vända dig till en gynekolog. Dock är det extremt svårt att få tid i semesterperioden. Jag har haft två missfall innan och ville göra ett vul för att se att allt såg bra ut. Lyckades med nöd och näppe få en tid förra veckan på en privatklinik innan de stängde för semestern. Men det är säkert olika var i landet man bor. Jag bor utanför Uppsala.

När de räknar ut bf på mvc så går de alltid efter sista mensen, oavsett om du vet när du haft äl. Det är först i v11-12 som de brukar kunna säga säkert med hjälp av vul vilket datum bf blir.

Prova ring och be om ett vul, det skadar ju aldrig att försöka!

Tack för ditt svar! Då bör jag ligga rätt i tid. Jag kontaktar MVC och ber om VUL. Man kan ju inte annat än fråga!
  • Nicciz

Jag har blivit sjukt deppig och ifrågasätter allt. Min sambo, vårt förhållande, att vi skaffar barn. Gillar jag ens honom? Vill jag leva med honom? Ger han mig det jag vill ha? Varför finns han inte där för mig just nu och varför kunde han inte dela min glädje när jag plussade. Vill helst vara själv och stoppa huvudet under täcket. Och hoppas sambon drar åt fanders. (Deppig som tusan 5+6)

• Nicciz

Och där kom illamåendet. Trodde jag skulle vara skonad och tillhöra de 20% som inte är illamående, men icke. Försöker ta mig hemifrån, men då med en påse i handen. Inte sugen på varken mat eller dryck. Är idag i v7 (6+1). Hur mår ni?

• Nicciz

Har mått illa sedan jag klev in i vecka 7. Inte spytt men mått konstant illa. Köpte Postafen och det funkar, och nu sover jag bort dagarna istället för att vara illamående. Gjorde ett tidigt ultraljud idag 7+2 och det konstaterades att beräkningen ligger rätt. Såg ett hjärta ticka! Coolt! Har en massa tvillingar i släkten så det var positivt att det bara var ett barn också Nu ska vi börja berätta för de närmaste. Hittills är det bara min bästa vän som vet. Hur mår ni andra?

• Nicciz

Fick idag svar på blodproverna från inskrivningssamtalet förra veckan. Tydligen visar proverna dåliga värden avseende sköldkörteln och barnmorskan förklarade att det kunde göra mig trött och hängig. Ja, det är ju ett vanligt graviditetssymtom tycker jag. Har någon varit med om detta? Ska jag oroa mig? Ska tillbaka till barnmorskan och ta ytterligare prover.

• Nicciz

Hej! Jag har varit borta från forumet ett tag men har bestämt mig för att skicka detta sista meddelande. Var på ultraljud och fick veta att pojken i magen inte mådde så bra och hade en missbildning i magen. Han levde och växte som han skulle. Hoppade runt och sparkade och sög på tummen, men han skulle inte överleva graviditeten. Jag fick avbryta graviditeten i v 17 och föda ut honom. Har varit sjukskriven sedan dess. Livet är orättvist! Jag hoppas ni mår bra och håller tummarna för er i mars. Mars kommer vara en tuff månad för oss. Må ni vara lyckliga!

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL