Inlägg från: fruliljegren |Visa alla inlägg
  • fruliljegren

BF mars 2019 - stannar på FL

Hoppar gärna in här. Enligt app BF 20/3-2019.

Fyller 34 till hösten, har en son på 8 år och har sedan 4 år försökt att få ett syskon, 2014 fick vi missfall och 2016 ett misstänkt MA.

Vi trodde inte det var möjligt men nu så är jag gravid, går in i vecka 8 imorgon men vågar inte riktigt hoppas på ett barn ännu. Funderar på att boka ett tidigt ultraljud för att stilla min oro. Sonen har många frågor varför jag mår dåligt. (Mår illa konstant, något trött och ömma bröstvårtor)

• fruliljegren

Vår idag på ett tidigt ultraljud (är i vecka 8). Fick se ett jätte fint litet hjärta ticka. Hon sa att när man väl fått se att det finns ett hjärta så är missfallsrisken väldigt liten så jag håller tummarna att detta ska gå vägen. Mår jätte illa och måste ta en powernap varje eftermiddag. Imorgon har jag inskrivningssamtal.

• fruliljegren
    Anatomy skrev 2018-08-08 17:41:52 följande:

Då var det över för min del.

Var på VUL i vecka 6 på grund av att jag hade så lite symptom och såg då hjärtslag. Var idag på VUL pga jag hade noll symptom och magkänslan sa att något var fel, är i vecka 8. Hjärtat hade slutat slå och fostret hade inte växt mer än 1 mm sen sista kollen. Har tid om 9 dagar igen för att bestämma vad som ska göras om jag inte fått blödning av mig själv innan dess.

Beklagar verkligen. Jag har med haft ett MA så vet hur det känns.
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL