Inlägg från: November2017 |Visa alla inlägg
  • November2017

BF mars 2019 - stannar på FL

Plussade idag! Småblödde i tre dagar så kollade bara för säkerhets skull om jag ändå var gravid då jag varit lite illamående och det var jag!! Inte sjunkit in än. Dessutom är jag 39 år! Fantastiskt! Har en liten gosse här hemma som snart blir 8 månader.

• November2017
    Vivvi79 skrev 2018-07-16 08:09:33 följande:

Hej

Jag är också 39 år, väntar en planerad sladdis! Känns overkligt. Tredje barnet för mig! BF 1/3.

Grattis!! Jag är beräknad 19 mars :)
  • November2017
    Vivvi79 skrev 2018-07-18 08:07:00 följande:

Tack och grattis själv! Tycker det känns så overkligt bär man inte berättat för någon ännu.

Men jag är väldigt trött och svullen och har så ömma bröst så allt känns inte som vanligt.

Har semester nu och tror jag kommer ha svårt att dölja det på jobbet när jag kommer tillbaka vilket känns jobbigt och oroar mig lite hur jag ska berätta för min chef. Har varit på samma jobb flera år men nu fått en ny tjänst precis (inte lika ersättningsbar) . Är rädd att de ska bli sura att de gav tjänsten till mig även om jag vet att de inte har rätt till det.

Någon annan i liknande situation? Behöver pepp på att berätta i augusti! Eller ska man låta ryktet gå när det syns men det känns lite fegt.

Jag hade berättat för bara chefen så tidigt som möjligt! Så gjorde jag. När de där första 12 veckorna hade gått. Sen berättade jag lite pö om pö för kollegorna. Först de man jobbar närmst och sen de man känner förtroende för etc. Det är ju så stort för en själv men hos mig blev de mest lite chockade och glada. Berättade tidigt för chefen så hon skulle hinna planera och ev ändra om planer. Kändes shysstast. Tror det är man själv som känner det så stort och inte vill besvära, men som sagt man har rätt till det! Denna gången blir det lite mer naturligt för mig. De räknar med att jag ska komma tillbaka första januari. Men då är ju jag redan i 6 månaden så blir naturligt tänker jag att fortsätta vara hemma (föräldraledig med en då nybliven ettåring).
  • November2017

Jag kommer inte berätta för mina föräldrar förrän efter vecka 12 ifall något skulle hända. De blir så oroliga ändå så väntar lite. Berättade inte förrän då med mitt första heller, och jag chockade dem rejält kan jag säga. De hade nog inte räknat med barnbarn från mig eftersom jag är 39 och varit livrädd för att föda barn. Men nu är alltså andra på väg :) Åh så spännande! Jag har haft jättelätt att bli gravid trots min ålder som tur är. Och min kille är 40.

• November2017
    NiMi12 skrev 2018-07-24 11:22:17 följande:

Jag har gått i samma tankar. Men jag är mest orolig för att något händer mina föräldrar innan jag har berättat. Vill att de ska veta för de skulle bli så glada. De har nog gett upp hoppet om att jag skulle få barn.

Sen får vi bara hoppas att det går vägen :)

Kul att höra från någon jämnårig och att det gick lätt. Jag är glad om jag bara får ett, sen får vi se hur det känns :)

Haha precis så kände jag också! Kanske har något med att göra med att man är lite känsligare när man är gravid..? Var jätterolig att något skulle hända innan jag fått berätta. Visste att speciellt min pappa skulle bli så glad. Dock blev han så chockad så han förstod nog inte förrän flera månader senare. Blev gravid nu på andra försöket och då använde jag ägglossningstest andra gången (då det blev). Då är jag ändå 39 och har problem med sköldkörtel som producerar hormoner. Otroligt lycklig för att det gått att få iaf ett barn! Sen hoppas jag ju självklart på att detta också går bra men man lever lite som på nålar till vecka 12. Och sen kub och ultraljud innan man kan andas ut.
  • November2017
    NiMi12 skrev 2018-07-24 12:20:50 följande:

Det kommer nog ta tid för min pappa också :D

Jag blev gravid tredje månaden efter p-piller stopp och första månaden på äl test.

Jag ska till BM 12 augusti och läst på om kub igår. Men jag vill nog ha ett nipttest också. Får säkert betala det själv. Men räknar med att siffrorna på kub inte kommer bli så bra pga min ålder. Så kanske blir jag erbjuden nipt iaf.

Ultraljudet kommer bli superspännande :)

Min sambo är så uppspelt och verkar läsa på mer än vad jag gör. Han säger till mig vad jag ska äta och pratar kubtest och vill vara med på alla bm besök. Så söt :)

Han har barn sen innan men fick inte vara med alls under graviditet eller förlossning (hon lämnade honom när hon blev gravid). Så han är så himla glad nu :)

Hade önskat min kille var sån också! Låter underbart! Här frågar han tusen gånger om dan om jag ska ha kaffe fast jag säger att jag inte får dricka så mycket. Och om jag säkert inte ska ha ett glas vin?!? Kan säga att jag hade höga förväntningar på honom när jag var gravid första gången och blev sååå besviken. Denna gången har jag mer accepterat att jag mer eller mindre är själv i allt. Avundsjuk på alla som har en så stöttande partner! Jag fick bästa resultat på kub första gången så det behöver inte alls vara så med åldern. Men kan säga att jag var livrädd och tänkte det värsta. De avrådde mig från att göra nip för bättre kunde man inte få. Sån lättnad! Är orolig nu med såklart. Därför jag valt att skaffa barn igen så snabbt. Risken stiger ju med åldern. Håll hårt i din partner! Trodde de skulle få lite mer intresse med åldern men här är det fortfarande mest jobb som är intressant. En vecka efter jag kom hem från BB drog han utomlands på jobbmöte. Fast han lovat vara hemma tio dagar. Du klarar det ju så bra hette det. Sa ingenting förrän två dagar innan resan. Aldrig varit så sårad innan och det har satt djupa spår i relationen och förtroendet. Önskar jag hade en man som din! Men syskon ville jag ju ha så denna gång är jag mer förberedd på att ta allt ensam.
  • November2017
    NiMi12 skrev 2018-07-27 09:35:34 följande:

Idag blöder jag rejält. Har pratat med gyn och med största sannolikhet är det ett missfall.

Jag ska in om jag får ont igen. Annars är det bara att vänta ut blödningen. Ska in på mitt hälsomöte hos BM om tre veckor i vilket fall som sa de. Jag ska ta ett gravtest med veckoindikator när jag har slutat blöda.

Så jag får lämna tråden men önskar er andra stort lycka till!

Åh så ledsamt att höra. Det kommer gå vägen nästa gång! Kram.
  • November2017
    Syskon 19 skrev 2018-07-27 10:56:20 följande:

Hej, här kommer en med sent bf i mars den 31. Vi väntar syskon till våran tjej född februari 17!

Ah då kommer vi ha barn samma år. Har en liten kille på 8 månader nu. Född slutet av november 17. Och nu lillebror eller lillasyster med bf 18 mars.
  • November2017

Jag är bara väldigt yr och trött. Inte sovit rött utan bara matt. Orkar liksom ingenting, bara va. Har en 8 månaders hemma och tycker synd om honom när mamma är så orkeslös. Pappan fick semester i två veckor nu iaf så han kan ha honom lite men känns så sjukt tråkigt att liksom inte orka något. Mår ju inte illa eller så mer än vid matlagning och att jag inte har lust på mat. Men jobbigt med den här förlamande tröttheten, känner mig som hundra år minst.

• November2017
    Långväntanefterdig skrev 2018-08-19 06:00:07 följande:

Igår berättade jag för chefen att jag ska bli mamma. Han blev verkligen glad för min skull! Vet att vi har kämpat !

Nu längtar vi till v 12 ska passera så vi kan berätta för resten av världen <3

Min mage växer fint och blir svår att dölja inom kort, ska bli skönt att berätta så man riktigt kan njuta av den!!

Hur gör ni, när är ni redo att vara öppna med er graviditet?

Jag tänker att efter kub och det ser bra ut. Har tid för kub 12 september. Nervöst! Men hoppas allt ser bra ut så man kan glädjas fullt ut. Fram till dess är det så overkligt tycker jag! Men en del har redan frågat för från att förra gången vara helt oplanerad var detta ett planerat syskon så många vet att jag vill försöka iaf. Så hoppas verkligen allt ser bra ut så man kan andas ut. Är ju 39 liksom.
  • November2017
    Sirsiri skrev 2018-09-15 08:15:10 följande:

Hejsan!

Jag är i v 16+4 med första barnet, mår helt okej! Mycket illamående till v 13, nu är jag mest trött. Har kämpat länge för ett plus så det är svårt att förstå att det är sant!

Jag funderar på KUB..det kan ju bli mkt oro i onödan, vad är för/nackdelarna tycker ni?

KUB görs bara fram till vecka 15 eller liknande.
  • November2017
    XaHHa skrev 2018-09-18 10:55:16 följande:

Var på KUB idag, men tro f*n att vi har en riktig liten skitunge i magen. Den stod på huvudet och vägrade flytta på sig trots att jag fick både hoppa och göra knäböj haha! Så fick inget resultat idag utan ska tillbaka på torsdag. Några tips hur man får den att vända på sig? :p

Åh så fick jag med! Men var inbokad så sent så hann inte göra ett kub till innan tiden man kan göra det gick ut. Så jag fick göra nipt istället och väntar nu på besked. Lite jobbigt. Skönt att höra att det händer fler än mig! Vilka busungar vi måste ha!
  • November2017
    XaHHa skrev 2018-09-18 13:20:09 följande:

Aha, så man blir skickad till nipt om man inte lyckas få ett bra ultraljud? Det var ju iallafall skönt att veta då jag blev stressad direkt över att vi kanske inte kan få svar! Lyckas vi inte på torsdag heller så har jag bara 4 vardagar på mig att få ett nytt ul. Men då kanske de skickar vidare mig istället!

Var på vul i förra vecka och även då låg busen med huvudet nedåt, så har ju en känsla att den tycker om att ligga så haha!

Jag fick vara med i en studie så hade fått hem papper innan om att göra nipt så hade tänkt att ev göra det ändå. Vet inte om det kostar annars eller inte. Det som är skönt är ju att nipt är säkrare. Kub är ju bara sannolikhet. På det sättet var det ju skönt att göra nipt istället men väldigt nervös väntan nu. Hade ju laddat så mycket inför kuben.
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL