Inlägg från: EKTT17 |Visa alla inlägg
  • EKTT17

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej!

Hoppar in här.

Har BF 9-10/3 olika beroende på app och allt sånt där.

Fick missfall i januari i år och har innan det två missfall i bagaget från 2015.

Är LIVRÄDD just nu. Men hoppas på det bästa så klart. Går runt och dagdrömmer och pratar mycket med mannen om hur det kommer bli för att inte tänka negativt.

Har ett barn som blir två nästa år och hoppas att detta ska gå vägen. Med sonen försvann fostervattnet(läckage under längre tid) så det blev ett akutsnitt så denna gången håller jag alla tummarna och tår för en vaginal förlossning.

Undrar dock om man skulle kunna få ett VUL? Vet inte hur man gör för och få det i min stad. Hoppas att barnmorskan kanske kan förstå min oro när jag ringer?

• EKTT17
    aleakim90 skrev 2018-07-15 19:27:56 följande:

Så många vi har i tråden nu :)

Hur mår alla?

Själv är jag lite extra trött. Brukar sova mellan 23 och 9, men nu orkar jag knappt hålla mig vaken till 21 trots en powernap på em. Vaknar dock 06 så det är lite jobbigt. Ena dagen känner jag inget i bröst eller livmoder och nästa spänner det som bara den överallt. Det får ju en dock att känna som att där är något därinne och det är ju bra. Har inte riktigt fattat att jag är gravid än, någon som känner likadant? Är det någon som och blir väldigt matthelt plötsligt, nästan så jag får sätta mig ner någon minut för att sen känna mig som vanligt? Inte yr utan vara matt.

Jag är extremt trött. Skulle kunna sova dygnets alla timmar, jättekort stubin, illamående om jag inte äter så fort jag är hungrig och molvärk. Har smärta i brösten men inte om man tar på dom utan mer som växtvärk tror jag, haha.

Jag sover ofta med sonen(1,5år) när han tar en nap så att jag orkar resten av dagen. Är vi borta försöker jag bara lägga huvudet ned utan att blunda för att vila mig i form.

Molvärken kommer och går, varannan dag skulle jag säga. Illamåendet är varje dag men i olika grad och irriterad är jag hela tiden, haha. Tycker så synd om mannen som fått höra både det ena och det andra för att han kanske inte kastat en tom toarulle på sekunden när den tog slut.. Men försöker att bita ihop!
  • EKTT17
    Stemia skrev 2018-07-19 19:31:42 följande:

V4+6 idag, är de någon mer än jag som väntar barn nr 2 och upplever att man är så svullen om magen så att det känns som att det kan bli svårt att dölja.. Tycker det Syns att de inte är en gått upp i vikt mage.., hade rätt mycket löshud kvar sen förra graviditeten kan det spela in?

Inget illamående ännu, men trött så trött

Samma här! Känns som magen svullnat något otroligt. Med första såg man knappt att jag var gravid när han skulle födas. Nu känns det som om jag är i v.33 redan, haha.
  • EKTT17
    November2017 skrev 2018-07-27 14:08:25 följande:

Ah då kommer vi ha barn samma år. Har en liten kille på 8 månader nu. Född slutet av november 17. Och nu lillebror eller lillasyster med bf 18 mars.

Samma här!

Har en som är född feb 17 och lillasyskon beräknat början på mars!
  • EKTT17

Idag fick jag Lergigan Comp utskrivet, då jag är världens sämsta mamma som endast kan ligga i sängen och sova eller ligga på toan och kräkas.

Blev helt yr och väldigt trött men illamåendet försvann. Hoppas verkligen att det går över och inte är något som håller i sig ett tag in. Är i vecka 10(9+1). Har en son sedan innan men med honom kunde jag iallafall röra mig trots illamående..

Lite smått rädd inför jobbstarten och undrar hur det ska gå.. Kan inte bli sjukskriven för har ingen SGI, håll tummarna för att det försvinner!

• EKTT17
    nadie2019 skrev 2018-08-07 17:56:48 följande:

Håller tummarna för att du snart ska må bättre.

Vad betyder SGI? Hur får man det? Jobbat sedan juni, pluggat innan 3,5 år och innan det sån arbetade jag i 2 år på samma ställe där jag är nu (tjänstledig) har jag då SGI?

Det betyder sjukpenninggrundande inkomst. Det får man på olika grunder. Men jag skulle ringt försäkringskassan om jag var du och kolla vad dom säger om det! Så vet man exakt :)

Jag behöver jobba 6 månader till exempel, men det behöver inte alla.
  • EKTT17
    nadie2019 skrev 2018-08-07 19:26:16 följande:

Varför behöver du jobba 6 månader? Är det olika alltså?

Ja, det är olika. Jag har varit mammaledig 1,5 år och kunde inte ta ut FP i 5 dagar under sista halvåret så min SGI försvann. Så jag måste jobba på nytt för och få tillbaka den.
  • EKTT17
    nadie2019 skrev 2018-08-08 16:55:29 följande:

Hur vet man hur länge man behöver jobba?

Och hur får man in SGI?

Du får ringa försäkringskassan eftersom det är individuellt, dom kommer förklara och hjälpa dig.
  • EKTT17
    Sandypandy94 skrev 2018-09-10 22:32:38 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här :)

Jag går in i vecka 16 imorgon och jag mår fortfarande väldigt illa och spyr. Någon mer som mår som mig? Eller någon med tips som kan hjälpa mig?

Så tråkigt för jag bor delvis i Tyskland med min kille och har bara besökt honom två gånger under min graviditet för att jag mår så dåligt..

dock så har ju han kommit till Sverige när han kan men jag vill hem till Tyskland...

Jag tar medicin mot de men hjälper bara ibland..

Hej!

Jag mår precis som du och jag är i vecka 15. Jag är även lärare så har svårt att gå iväg och kräkas, haha. För mig hjälper äpplen och yoghurt. Jag har yoghurten i en vattenflaska så jag aldrig blir hungrig och sedan äpple som ett extra snack. För mig hjälper det mycket med kräkandet om jag inte äter fet/stekt mat. Då brukar jag inte kräkas alls utan bara må illa, finns ju tabletter men de hjälper mig inte riktigt utan jag testar nya saker varje dag för att kanske må bättre!

Hoppas det hjälper dig lite.
  • EKTT17

[quote=79163777][quote-nick]XaHHa skrev 2018-10-24 14:12:15 följande:[/quote-nick]När började ni känna fosterrörelser (med första barnet)? Går in i vecka 19 imorgon och har inte känt något alls.. Var på ultraljud i förra veckan och då rörde den på sig för fullt men kan inte känna något alls!

Har moderkaka i framvägg så förstår att sparkar m.m kan dämpas av det, men det här klassiska ?fladdret? har jag inte märkt av..

[/

Hade moderkakan i framvägg med första barnet. Kände inte fladder förens v23 och sedan i v26/27 kände jag första ordentliga sparken och i v34 kunde sambon se på magen när det rörde och och även känna med handen.

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL