Inlägg från: LittleSunshine84 |Visa alla inlägg
  • LittleSunshine84

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej allesammans!

Plussade igår med bf 18mars :) har en 20 månaders sedan innan. Hade ett missfall i maj.

Hur ska man göra som omföderska ? När skriver man in sig?

Grattis till alla som plussat :)

• LittleSunshine84

Verkar vara många som redan mår illa!

De som är äldst i tråden är i vecka 6?

Jag hade gravidarium hyperemesis sista graviditeten och hoppas slippa det igen :)

• LittleSunshine84

Kan ni hjälpa mig att fylla i BF listan så vi har koll på när var o en ska h ungefär :) börjar väl med mig själv så kan ni fylla i er själva genom att citera mitt inlägg o bara lägga till under mitt namn.

BF-LISTA;

Frallanz - 7/3

Janesan - 7/3

LittleSunshine 18/3

Aleakim90 - 19/3

• LittleSunshine84
    aleakim90 skrev 2018-07-11 10:53:45 följande:

Tack! Det känns så bra att ha er här på FL. Tror min oro grunnar sig mycket i min sambo och systers tankar. Syrran vill typ inte ha barn, men är ändå glad för mig. Dock är hon noga med att säga "d u kan ju inte känna något än, inte ens symtom det måste vara för tidigt för sånt". Man kan inte ha några moderskänslor innan barnet är fött... tänk så blir det missfall osv. Min sambo är också nojig över missfall och vill "skydda" mig som han säger för ev ett missfall så jag inte går in med för glada tankar och sen blir besviken...

Lite jobbigt. Men jag skall vara glad. Skiter det sig så gör det helt enkelt. Jag kan glädjas till dess eller troligen i 9 månader medan alla andra bara får 6 månaders glädje :)

Min storasyster höll på sådär också, tillslut fick jag fräsa ifrån för det blev bara värre och värre. Man behöver sätta sina gränser!
  • LittleSunshine84
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-11 21:14:28 följande:

Hoppar in här jag med!

Har en dotter som fyller tre år idag, den 11/7. För ganska exakt ett år sen började vi försöka med syskon. Blev gravid i oktober och i december i v11 konstaterades ett ma med ganska jobbiga komplikationer och skrapning. I mars blev jag gravid igen men det slutade i missfall i v6. Nu är jag gravid igen, bf 8/3 och är så himla orolig att även detta ska sluta med ma/mf. Båda gångerna har fostret slutat växa i v 6 där jag är nu. Ska på vul imorrn men det är troligtvis för tidigt för att se hjärtslag, men det var enda tiden som fanns före 16/8. Idag har illamåendet slagit till rejält och jag har ömma bröst, försöker tänka att det är positivt!

Varmt välkommen! Vilken resa! Håller alla tummar och tår att det blir en bra dag imorgon för er. Jag själv har bara haft ett missfall och fy satan i gatan.
  • LittleSunshine84

Såg att man kunde göra ett könsbestämningstest på ett labb from vecka 9. Man skickar iväg ett litet blodprov och tillförlitligheten ska vara 95% :)

Jag bryr mig inte alls om kön, men är såååå vansinnigt nyfiken :P

Ngn som har erfarenhet av detta?

• LittleSunshine84
    Frallanz skrev 2018-07-13 20:36:50 följande:

Om du är så nyfiken kan du väl hålla dig till rul ist o kika då, inte säkert du får veta :) jag är också en nyfiken jäkel, men jag skulle aldrig gå så "lång" att ta prover på det, haha

Det är enbart ett stick i fingret :) att kalla det att gå så långt kanske är överdrivet?
  • LittleSunshine84
    aleakim90 skrev 2018-07-13 21:17:05 följande:

Vi skall försöka då nipt test mest pga min erfarenhet inom kärnvärden. Där får man även veta kön. Får vi inte det så kommer jag nog kolla med sånt blodprov. Är också sååå nyfiken och vill gärna veta. Är ju typ samma % vid rul så känns ändå hyfsat säkert. Dock hade det varit kul att veta om någon faktiskt gjort det och hur det gick :)

Är det av ngn särskild anledning som ni vill göra nipt? Vilket landsting bor du i? :) jag sökte på det och hittade en gammal fl-tråd. Men har en gammal bekant so gjort det här för ngt år sedan och det stämde!

Läste ngt på deras hemsida om pengarna tillbaka om de gett fel svar :)
  • LittleSunshine84
    aleakim90 skrev 2018-07-14 07:38:04 följande:

Jag jobbar på en barnavd på ett universitetssjukhus så går dett de flesta diagnoser och detta skrämmer mig väldigt mycket. Är inte rädd för något annat under graviditeten förutom missfall och någon form av avvikelse hos barnet. Dessutom har jag en kusin med en dubbel sträng på en små råd i en kromosom. Så alla test som kan utföras utan att skada barnet skall göras oavsett kostnad. Vi bor i Skåne och där är nu KUB gratis för alla oavsett ålder, men inte nipt. Det är gratis först efter KUB, men jag litar inte på KUB som ändå har lägre % än nipt.

Kommer du göra något av nipt eller KUB?

Jag förstår dig helt och hållet. Vi kommer att göra KUB, vid minsta avvikelse gör vi nipt! :)
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL