• Anonym (Tess)

Porrtittande och bekräftelse

Hej!

Min pojkvän sedan drygt ett år har alltid tittat på porr. Dock har vi gjort det tillsammans eller så har han så att säga skött det ?snyggt?. Nu har det här eskalerat på ett sånt sätt att jag känner mig helt oattraktiv. För att ta några exempel kan det gå en vecka utan att vi har sex då han är helt ointresserad, när jag sedan är där (vi bor inte tsm) och ska gå in i duschen startar han helt ogenerat en porrfilm. Han kan även ha sex med mig medan han tittar på porren istället för mig trots att jag verkligen försöker ändra hans fokus. Hade det så att säga varit gjort på ett ?mer normalt? sätt i mina ögon och inte inverkat på vårt sexliv och närhet så hade det väl varit ok, men nu känns det nästan som om jag är i vägen för hans porr-runkande. Kanske låter löjligt men det inverkar massor på mitt redan dåliga självförtroende och känns som om jag möjligtvis är den tråkiga vardagen medan han ?roar? sig framför porren. Ena sekunden tycker jag själv att jag är löjlig, men i nästa känner jag mig totalt värdelös och vill göra slut... Nån som kan försöka reda ut mina virriga tankar?

• Svar på tråden Porrtittande och bekräftelse
  • Anonym (...)

Det låter inte alls löjligt. Porrberoende är ett ökande problem hos många (framför allt) män. Jag har själv levt i ett förhållande med en porrberoende man i alldeles för många år.

Vad säger han när du tar upp det? Att det påverkar ert sexliv säger mig att det gått alldeles för långt.

• Steffo77

Känner tyvärr igen mig i din sambos betéende. Jag har också tittat på porr sedan ungdomen för att få ut mina behov. Ibland också för att dämpa ångest samt att man känner sig mer tillfreds efter. Dock kan det bli ett problem när man sen får en relation. Kan vara svårt att då släppa det bet?endet. Min sambo har berättat att när vi var i början av vårt förhållande så hade jag svårt att släppa att titta på det. Smygtittade till slut så min sambo inte skulle märka nåt för jag visste hon inte tyckte om det. Fastän vi hade haft en diskution om det så kunde jag inte sluta. Detta gjorde att hon blev ledsen på mig & jag tappade lusten att ha sex lika ofta med min sambo. Fick ut mina behov på annat håll, så att säga. Det märkte min sambo, vilket inte gjorde situationen bättre. Dock har jag aldrig kollat medans vi haft sex. Det skulle inte kännas bra & inte schysst mot min partner. Visst om man kommer överens att man ska se tillsammans, men det ska ju inte ta över uppmärksamheten för varandra.

Idag tittar jag aldrig på dessa filmer/klipp, fastän det är lättillgängligt. Har tröttnat + att jag kommit till insikt att det förstör mer än det gör nytta. Dessutom vill jag inte gynna den branschen som är väldigt smutsig & där man utnyttjar trasiga människor för pengar.

Hoppas din sambo kommer underfund med det tids nog med!

• Anonym (Vet hur de känns)

Jag tycker inte du är löjlig! Skulle råda dig att tänka över din relation. När detta påverkar din självkänsla så kanske det bästa är att göra slut. Låter som din kille kan ha ett porr/sexmissbruk, om de är så och du kvar i relationen kan du bli medberoende.

Och missbruket försvinner inte bara för att man slutar titta på porr, behövs mer än så... . Och du kan inte göra så mycket för att ändra hans bettede, är bara han.

Så tänk på dig själv och hur du mår, det är det viktigaste!

• Anonym (Madde)

Du är verkligen inte löjlig och jag hade meddelat honom att jag inte längre är intresserad av att ha sex med honom om han ska kolla på porr samtidigt. Behövs inget bättre argument annat än att du inte tänder på den sortens frånvarande sex..

• Anonym (Hm)
    Anonym (Madde) skrev 2018-07-03 00:11:14 följande:
    Du är verkligen inte löjlig och jag hade meddelat honom att jag inte längre är intresserad av att ha sex med honom om han ska kolla på porr samtidigt. Behövs inget bättre argument annat än att du inte tänder på den sortens frånvarande sex..
    Håller med
  • Anonym (Bruden)

Det är inte löjligt. Han låter ju helt socialt handikappad. Det är ju helt bananas att han bara kör på en porrfilm och tittar själv när ni har sex utan att fråga om du vill det! Det är ju som att du skulle ta upp en bok och börja läsa när han sätter på dig.

Jag har haft sex samtidigt som vi kollat på porr tillsammans med ett ex. Men då hade vi ju gemensamt bestämt det innan sexet. Och vi kollade ihop.

Det är också helt gränslöst att sätta på porr närsomhelst utan att fråga först. Märkligt beteende.

• The sea refuses no river

Förstår att det blir virrigt i skallen när det dessutom rör sig om dåligt självförtroende. Det är absolut en legitim reaktion, jag hade också kännt så. Men om vi bortser från känslorna bara för att göra det lite mer objektivt:

Säg att man spenderar en dag med någon, typ gör en utflykt. Sitter personen då med en tidning hela dagen så gör man ju inte en utflykt tillsammans, man gör olika saker på samma plats.

Varför ska man då fortsätta försöka göra utflykter med den här människan, vare sig om det rör sig om ett romantiskt förhållande eller inte? Nej det hela är när vi ser det objektivt ganska enkelt. Man ber personen lägga ned tidningen, och slutar helt sonika att bjuda med personen på vidare utflykter ifall man inte får önskat resultat. Man får väl åka själv på utflykten eller bjuder in någon annan nästa gång. Ingen mening i att röra i saken mer än så, dumt att slösa energi på ett sånt enkelt problem.

• Anonym (x)

Jag skulle aldrig fortsätta en sådan relation.
    Gör slut.
    Om du inte gör slut : gå hem varje gång han börjar titta på porr.

Svar på tråden Porrtittande och bekräftelse