Less is more skrev 2018-07-04 06:46:45 följande:
Det sexuella intresset ökar i början av tonåren, javisst. Men det behöver inte betyda att man måste ligga med någon när man är så ung. Eller att tjejer ens känner för att vilja ligga. Det kanske räcker med hångel och hålla hand.
Men många är i regel väldigt känsliga för grupptryck. Och vissa kretsar blir det nog en del press. Högstadieungdomar är inte direkt trevliga och smidiga mot varandra.
Många blir utsatta för övergrepp i unga år. Att hjälpa barn att känna integritet kanske gör att de tänker till och stannar upp - och inte behöver stressa fram i onödan. Avhållssamhet är också bästa skydd mot graviditet och könssjukdomar.
Vart får du hybrisen att äga andra personers sexualitet?
Och tror du någon som begår övergrepp NÅGONSIN bryr sig om nått du säger om ålder och sånt, och sen struntar i övergreppet för du säger detta.
Hur får du en så tokig idé?
Jag anser 15år är en värdelös ålder då sexualitet börjar långt före , men brist på bättre idéer så är det detta vi får hålla oss med.
Men när man börjar räkna dagar som en del faktiskt gör, så blir det så extremt tokigt.
Och förstår inte ditt extrema behov och kontrollera andra personers sexualitet.
Samtidigt som du svamlar om övergrepp, varför inbillar du dig denna grupp skulle bry sig om nått du säger?
Du måste väl förstå övergrepp är ett helt annat och separat problem, eller?
Man ska ha större flexibilitet med unga som har sex över åldersgränserna, dock inte heller acceptera vad som helst.
Kanske man kan skicka paret till psykolog och reda ut deras känslor lite, och sen ge dom välsignelse och fortsätta om det visar sig vara ett sunt och ett balanserat förhållande.
Jag köper faktiskt inte mycket du säger, då jag upplever detta är en makt grej för dig och hur du vill äga unga människors sexualitet.
Låt dom knulla, det är ju faan den bästa tiden i ens liv sexuellt, även om man har mer sex senare i livet.
Övergrepp är separata händelser som inte bryr sig ett skit om vad du säger, då de fortsätter bara ändå avsett vad du säger.
Så du lägger krutet på fel ställe, och har obefintlig påverkan på det du inbillar dig du ska påverka med hindra unga och ha sex när de känner för det.
Även är min erfarenhet att tjejer var mer aggressiva till vilja ha sex i den åldern, vet att det inte stämmer för alla dock för mig.