Less is more skrev 2018-07-02 11:02:14 följande:
Ha, ha. Jag visste att det skulle komma en liten argnäbbis här.
Ungdomar i högstadieåldern är inte direkt trevliga mot varandra. Det händer mycket, falska ryktespridningar och hårt klimat. Visst kan det hända att en dotter träffar en hygglig, trevlig och skötsam kille som hon kan plugga med.
Men risken är ju större att en eller flera killar trycker upp henne mot väggen eller tjatar till sig sex genom att bombardera henne med tjat på fester, på nätet, försöker smöra på henne, smickra henne, för att få henne dit de vill. Sen skriker de hora efter henne.
Man kan lika gärna vänta tills man har erfarenhet nog att särskilja dåliga och bra människor och relationer.
Bättre att barnen mognar till sig och lägger sin energi på skolan och intressen i stället.
Jag förstår inte hur du kan tolka mitt inlägg som argt? Vill bara förstå ditt perspektiv.
Det låter dock som att du tycker att vi ska anpassa oss efter den andra kategorin killar i hur vi uppfostrar våra döttrar, vilket låter helt bakvänt i mina öron. Är det inte killarna som borde behöva ändra hur de förhåller sig till tjejer och inte tvärtom?
Självklart ska man informera om att den här sortens killar finns så att man kan vara förberedd men att låta dem styra över ditt liv är att gå bakåt i samhällsutvecklingen.
Skulle även uppskatta om du förtydligade vad du menade med skador vid ONS och bristande integritet vid tidig sexdebut.