Inlägg från: Mollymums |Visa alla inlägg
  • Mollymums

Bf augusti 2018

Sommar93 skrev 2018-07-31 18:04:42 följande:

Andra barnet för mig :) blev igångsatt med första pga överburen så vet inte hur det känns att det drar igång naturligt. Visst alla förlossningar är olika så hade väl förmodligen letat tecken ändå haha. Min första fixerade sig aldrig och den här bebisen i magen är inte heller fixerad. Dock sa BM att det inte har någon som helst betydelse för om förlossningen drar igång eller inte :) hur mår du annars i din graviditet?

Åh va skönt att höra! Har vart så nojig över hela fixeringen! :)

Jag hade en super graviditet i början! Inge illamående, trötthet eller liknande! Sen efter v20 så kändes de som jag fick allt haha.. massa halsbränna, brutal foglossning, svullna fötter/händer och sen den här värmen på de.. så rätt trött på att vara gravid nu! Har fått låna rullstol så kan iaf följa med min man på långpromenader med hundarna nu, så de är skönt^-^

Hur mår du själv?
  • Mollymums
    Jennnyn skrev 2018-07-31 23:55:17 följande:

Hej! Nu är min lille pojk här. Han kom 25/7, 10 dagar innan bf och valde att få samma födelsedag som sin största storasyster var lite av en raketförlossning som satte igång kl 3,45 med vattenavgång och värkarna började strax därefter. 5.20 blev vi inskrivna på förlossningen och 6.12 är han ute! Gick snabbt med tvåan också så var inställd på en snabb förlossning denna gång med. Eftersom det gick så fort hann inte allt fostervatten pressas ut ur lungorna under förlossningen, så vi fick ligga ett dygn på neo med lite andningshjälp, men han återhämtade sig fint och vi fick åka hem 1,5 dygn efter förlossningen. 3280 gr och 50 cm

Lillkillen mår bra, äter och sover mest. Vi njuter i bebisbubblan!

Gud va roligt!! Du blev först i tråden! :D

Grattis till eran lilla kille! :'D

Skönt att allt gick bra!

Har han fått något namn än?
  • Mollymums

[quote=78928519][quote-nick]Jennnyn skrev 2018-08-01 00:51:19 följande:[/quote-nick][/quote]

Gud vilken sötnos! :'D o riktigt gulligt namn!

Nu längtar man sådär lagom mycke tills de är dags för än själv!

Hoppas ni har de bra och att ni kan njuta trotts värmen! :)

• Mollymums
    Jennnyn skrev 2018-08-01 00:51:19 följande:

[/quote]

Gud vilken sötnos! :'D o riktigt gulligt namn!

Nu längtar man sådär lagom mycke tills de är dags för än själv!

Hoppas ni har de bra och att ni kan njuta trotts värmen! :)

[quote=78928562][quote-nick]feliciiaaj skrev 2018-08-01 01:44:54 följande:[/quote-nick]Vad kul med en sån här tråd! ?????

Hej! Jag är 23 år gammal och väntar min och mannens (26 år gammal) första barn nu den 21 augusti! Enligt RUL så väntar vi en pojke, namn var bestämt sen långt innan då vi (enligt oss) väntat länge på det här lilla livet som ska få heta Theodor. Om det mot alla odds skulle dyka upp en liten flicka ska hon få heta Elvira så det är också bestämt hehe. Jag är inte direkt nervös inför förlossningen då jag mer tycker att det ska bli väldigt skönt att slippa vara gravid nu i denna fruktansvärda värme men nog börjar det bli lite pirrigt och man letar ju minsta lilla tecken på att det skulle sätta igång tidigare även om jag tror att jag kommer gå över tiden. Men man kan samtidigt inte låta bli att hoppas att det sätter ingång snart så man får träffa det lilla livet som är där inne, längtar så fruktansvärt mycket efter honom nu! ??

Hur är det för dig då? Vad väntar du (om du vet)? Vilket datum är du beräknad till? Vad är du mest nervös över med förlossningen osv?

Va roligt! Då är vi ungefär lika gamla! :D jag är 23 (24 i september och mannen är nyss fyllda 27!

Jag är beräknad 22 så nästan samtidigt och tror också jag kommer gå över tyvärr.. även om man såklart vill att de ska ske nu gärna haha! Vi var "säkra" på att vi vänta pojke och hade namn bestämt sedan innan (dean), men visade sig vara en flicka där inne så vi har haft mycke beslut ångest haha! Vi har tänkt oss zoë, Cleo eller chole hela graviditeten men nu i slutet har vi inte riktigt känt att de "passar", så nu är vi inne på lite andra namn ist! Min man är från Nederländerna så svårt att hitta namn som funkar både där och här.. men vi får se vad hon ser ut som när hon kommer ut! :D

Jag själv har vart förlossnings rädd sedan start men de har börjat gå över till en mer pirrig känsla! Vill så gärna träffa henne snart! Men tror att jag kommer få smått panik när de väl är dags haha.. men de kommer nog ordna sig :D
  • Mollymums

Har vart mycke Senate tiden därför jag vart dålig på att svara!

Välkomna alla nya i tråden! Ska bli kul att få följa er :D

Och grattis till tvillingarna, Skönt att de gick bra tillslut!

Otroligt fina namn också! :D njut nu så mycke de går tsm!

Hur går de för er alla med värmen o allt?

Jag själv har vart otroligt stressad.. men nu har hon fixerat sig så mindre halsbränna och lättare att andas, Så de är otroligt skönt!

Vi har även fått alla bebis saker på plats!

Så börjar känna mig mindre stressad nu :)

Nu längtar jag mest över att slippa all smärta och att få träffa henne! :D

• Mollymums
    PEZMAKER skrev 2018-08-11 20:53:28 följande:

Igår tidig morgon, kom äntligen vår fina dotter.. 12 dagar innan bf. Helt underbart att få göra med bebis nu, så lycklig och stolt.

Hur går det för er andra? :)

Gud va kul! Grattis :'D

Vill också veta hur förlossningen börja och gick!? :D
  • Mollymums
    Solen2 skrev 2018-08-11 21:52:41 följande:

9 dagar till bf. Känner en ökad aktivitet i magen idag och ont i nedre delen av magen. Mer tryck nedåt än tidigare. Kanske något på g.

Åh då kanske bebisen kommer snart! Så spännande :D håll oss gärna uppdaterade!

Själv har jag 10 dagar kvar till bf och har inga känningar alls.. man längtar ju ihjäl sig!
  • Mollymums

4 dagar kvar till bf! Gud va trött jag är på att vara gravid nu.. vill så gärna att hon kommer ut snart! Vill ju träffa henne :D

Både jag o mannen hoppas varje dag att hon ska komma! Men har dock en känsla att vi kommer gå över..

Är inte alls förlossnings rädd längre, nu vill jag bara att de ska vara dags!

Hur går de för er? Hur länge har ni kvar till bf? Eller någon som gått över? :)

• Mollymums

Imorgon är bf dagen här och idag hade jag min första starka förvärk! Har knappt haft några känningar alls innan ikväll så förhoppningsvis va de ett litet tecken på att hon kommer snart :D

Längtar ihjäl mig! Men smärtan från förvärken idag gjorde mig rätt nervös haha

Men känner verkligen inte för att gå över tiden för mycke.. trött på att ha så ont pga foglossningar nu!

Även vart extremt svullen i fötter, händer och ansikte senaste dagarna..

Så nu får hon gärna komma! Haha

• Mollymums
    Dannysandy1 skrev 2018-08-23 19:54:31 följande:

Spännande! Hur har det gått, har du fått några fler värkar? :) Jag vet inte riktigt hur förvärkarna känns, men första barnet gick vattnet så då visste man ju att det var värkar som kom sen. Nu har jag en del sammandragningar men det är ju inte riktigt värkar och jag har haft sammandragningar sen typ v 20. Fast dom är nog lite starkare och lite mer smärtsamma nu. Men absolut inte regelbundna eller så. Har även ganska mycket ont långt ner i magen, så det hugger och ilar nedåt.

Vaknade i natt av förvärkar och haft de hela dagen, regelbundet! :) senaste 3 timmarna har dom blivit mycke starkare så hoppas på att de går över till riktiga snart! Längtar ihjäl mig efter att få träffa henne men själva förlossningen har jag blivit väldigt nervös över.. haha

Bf +1 idag :)
  • Mollymums

Den 25 kl 1:45 kom äntligen våran flicka efter en otroligt jobbig förlossning! Men gud vad lyckliga vi är nu! :')

• Mollymums
    Znickers skrev 2018-08-26 12:34:06 följande:

Wow!! Vilken liten guldklimp. Grattis och härligt att ni mår bra trots en jobbig förlossning. Får man fråga vad det var som upplevdes jobbigt/jobbigast?

Först hade jag värkar i ca 2 dygn som gjorde att jag knappt fick någon sömn alls.. kl 13 den 24de åkte vi in till förlossningen då värkarna gjorde väldigt ont i ryggen, va då öppen 2cm och bm så att jag fick stanna om jag ville men vi bestämde oss för att åka hem o försöka vila lite o äta :)

Kl 6 åkte vi in igen och va få öppen 5cm vilket dom inte trodde jag skulle vara, fick då lustgas mot ryggen till att börja med :)

Kl 7 var jag fortfarande öppen 5cm så dom tog hål på vattnet och då började jag få brutala värkar med 2-3min i mellan, men de gick att stå ut iaf :)

Kl 9 kollade dom igen och var fortfarande bara öppen 5cm.. då sätt dom in värk stimulerande dropp vilket gjorde värkarna ännu värre och bara 1min i mellan, så fick ryggbedövning :) kl 11 var jag öppen 8cm men hade bara 10sec i mellan värkarna.. detta var vad jag tyckte gjorde förlossningen så jobbig.. då jag inte fick någon vila alls.. dom tog bort droppet men fortsatte att ha 10 sec i mellan varje värk.. sen kom hon ut kl 1:45 den 25 :)

Så var en väldigt snabb förlossning, 8timmar från att jag kom in andra gången, men just att värkarna va så nära varann och starka gjorde allt väldigt traumatiskt för mig..
Svar på tråden Bf augusti 2018