Inlägg från: Anonym (så ledsen, att se att allting dör.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (så ledsen, att se att allting dör.)

Ja, det är faktiskt en sorg, när jag jag ser att allt torkar bort!

Ja, man blir ledsen av det. Man vet ju inte hur det blir nästa sommar. Då kanske det blir torka någon annanstans i Sverige. Fast det hoppas jag verkligen inte. Fåglarna är i allafall tysta här.

Nej, jag vill inte alla trumpeta ut ett "skräckscenario", Jag bara förlitar mig på de "klimatforskarna", som har varnat os i decennier, men de fick inget gehör? Ingenstans i från vår art. Vi älskar ju att pumpa allt vårt jävla avfall till "3;e världen", så de kan leva på soptippar, och kanske tjäna en liten slant?

Me klimatforskarna varnade os för länge sedan, at vårt klimat komma att bli annorlunda. Och det är det nu. Och det går fort.

Naturligtvis, har ju jorden sin gång, och sina cyklar, men vi har nog också bidraget till en del. So jag jag sa innan, det kanske bara krävs 2 stora mega utbrott fån vulkaner, och så spyr de ut lika mycket gift, som vi har gjort, de sista 100 åren?

Men vi måste "tagga ner" som ni säger. Vi måste sluta at skövla de sista % av regnskog. Och glöm inte att MC.Donalds, är en stor bov här  "väst".

Varför inte tänka om? Elbilar? el från sol, som vi nu har i överflod? Närproducerade varor, som kan försörja os? Kanske får vi lite regn tillbaka?

Och sen så flyger vi så så jävla mycket? Vem tänker på all det skit som flygen spyr ut? Och kom inte att berätta, att det bara blir ånga. Det tror jag inte på.

Så det hela är ett samspel. Naturen går sin gång, ovh det kan vi inte påverka, men vi kan sluta att spy ut gifter, och tillverka gifter. Vi kan sluta att förurena alla haven, med våran destruktiva art.

Fisken dör i haven, på grund av os. Fiskken blir förgiftade, haven blir tomma op syra, på grund av os.

Fråga en val? Klart vi också har en stor skuld till det som sker nu., vi agerar ju bara. Utnyttjar allt, till sitt absoluta max. Så klimatförändringarna är inte et "skräckscenario", det är et faktum. / Mvh. Homo Sapiens Sapiens.

Viktigt meddelande till allmänheten: Skogsbrand i Oskarshamns kommun: Uppmaning till alla i området att gå inomhus och stänga dörrar, fönster och ventilationLäs mer, öppnar annan webbplats
    Viktigt meddelande till allmänheten: Skogsbrand i Hagfors kommun: Evakuering och samling vid Byn OrdenshusetLäs mer

Ja, jag vet att jag överdriver. men så är läget nu. Åtmistone här i syd. Skåne. Det ärhelt vidrigt.  Det är torka. Och nej, det finns ingen fålsång tidigt på morgongen. Den tog dlut för länge sedan. Det finns ju inte ens någon dagg?

Kanske först till september???

Ja, det är faktiskt "katastrofalt" här, i Skåne. Jag minns ju inte när jag såg regn sist. (Jag lider, och mår dåligt, men det är vår lott nu?)
    träden här, börjar dö. Inte så att någon kommer och knäckar grenarna, de liksom bar bara faller ihop?

Det fanns en så fin buske utanför min dörr: "vildros". den är helt vissen. några få blommor kom fram i början på maj. Men nu är alla knoppar döda, för länge sedan. Ja, jag känner en en sorg. Jag kanske överdriver,

Men samtidigt känner jag för alla dem, som har levt i torka i många år. Jag är ödmjuk. Och nu är det ar vår tur?

Fåglarna skriker. det finns ingen fågelsång på morgonen! Det är extremtorka.

Men jag har levt i överflöd, i alla år. Nu förstår jag. Jag kan inte duscha, som jag brukar. Jag kan inte låta kranen rinna, när jag borsta tänderna!

Jag kan inte låta kranen rinna, när jag bajsar, för ingen skall höra det. Jag kan inte låta kranen rinna alls!

Vattna inte med slang, för Guds skull?

Vi kanske inte får regn, förrän i september? Och då är det det liksom 4 månader utan regn, där jag bor? Mitt i Skåne?

Nej, jag försöker inte att ge något "skräckscenario", , Jag bara ser det jag ser.

Bladen börjar att falla från vanliga träd. Och det är bara början på juli?

Det kan nog vara 38 grader varmt, men våra träd vill kanske bara överleva?

Och det allra värsta är; Nu är vår extrema välfärd i fara: Alla ni som inte säljer bevattnade ekologiska säsong grödor, i växthus?

Hur kommer det det att bli? Med rödbetor, kålrötter, kål, äpplen, päron, purjolök, meloner, ja, allt som vi är vana vid?

Time to be humble?

Det är skönt att höra! Tyvärr kvittrar ingen här på morgonkvisten. Väntar, när ja vaknar i gryningen 03: 30. Helt tyst är det. Men detta är mittskåne. Igår när jag kollade på vädret, skulle det bli lite regn i eftermiddag, åska. Men det är borttaget nu. Nu är det bara strålande sol, och ännu mera torka. När jag var i Dk, kvittrade fåglarna konstant, i den trädgården. Men de sätter ut en liten uppblåsbar bassäng till dem, och fodrar dem varje dag. De sitter och väntar på mat! Och kommer det inte i rätt tid, så skäller de ordentligt. Så snälla de är, dem jag hälsade på. Luftfuktigheten är nu ca. 50% där jag bor. Det känns när man går ut. Så extremt torr luft.

Jag har faktiskt inte varit i manegen tråd på ett tag, det finns en annan tråd som tog över, och jag har hängt där nu et tag, men nu såg jag att det har kommit många till denna tråd, som är lika bekymrade som jag? Jag tror ju på forskarna, och att de genom decennier har varnat mänskligheten. Att skövla regnskogar, är väl ett bra exempel? Och att jorden inte är helt rund, men elipsformat, och har sina cyklar? Att vi ju nu är inne i en så dan cykel som gör att vi blir några Micro millimeter närmre solen? Det kan ju orsaka denna extrema torkan som vi har just nu? Och i hur många år framöver? Nej. Detta är exceptionellt, det som sker nu. Och vi får försöka att förstå, vad det kan innebära i framtiden? Det gør mig så ont, att man måste slakta djur så de inte skall svälta. Men samtidigt är det en stor ringklocka? Vi måste minska köttproduktionen, och lägga om till flera vegetabiliska proteiner! Vi får också vara jävla rädd om haven, så vi inte dödar varje fisk. Och vi måste sluta att tanka för dagen? För som jag förstår, föder unga människor barn på löpande band, men till vilken framtid?

Anonym (Hm) skrev 2018-07-08 11:36:51 följande:

Håller med

Nej, och vi kan definitivt inte leva utan vatten.
    Less is more skrev 2018-07-07 09:33:15 följande:

Jag tror det ska komma en skvätt regn den 10 juli när jag kollar google väder. Norr om Malmö.

Nähh, det kom inget. Strålande sol.
    LFF skrev 2018-07-17 19:20:38 följande:

Ja, ett år som detta hade ett större vegetabiliskt beroende varit jättebra *ironisk*

Vilka unga människor föder "barn på löpande band"?

Ja, ett år som detta hade ett större vegetabiliskt beroende varit jättebra *ironisk*

Vet bara att jag ser bulor hela tiden, och några stycken efter sig. Jag bara tänker på deras framtid.
    Anonym (Ironiskt) skrev 2018-07-18 10:23:03 följande:
    Det stämmer inte. www.naturvardsverket.se/Sa-mar-miljon/Statistik-A-O/Vaxthusgaser-nationella-utslapp-och-upptag/
    Ja, du kan vara ironisk! Jag försöker också att hålla modet uppe, varje dag när jag kommer till jobbet! Men jag har har faktiskt sett en och samma hummla, som kommer till mina blommor på balkongen. Och små vita fjärilar?, Men det är nog bara för att att jag vattnar hel tiden med vattenkannan? Nrj den här torkan är ett faktum, och den positiva andan börjar ta slut. Jag vet att vi är inne i en period, som vi inte är vana vid. Ordet "lagom" finns inte längre. Folk har börjat sluta att prata om vädret. Det brinner. Det är extremtorka. Hela Sveriges stolthet, brinner bort?
    Och sedan då? Vad finns kvar? =m Sveriges oändliga skogar brinner bort, vad har vi då kvar att skryta med? Bofors?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1A1z9/smhi-varmaste-juli--pa-minst-260-ar

Vi, måste börja anpassa oss. Och snälla tänk på framtiden. Vad tycker ni i övrigt skall hända med alla nödslaktade djur? Skall de bara bli "kadaver", eller kan man kanske göra biogas av dem?Skrikandes

Ja, ock tyvärr, måste jag kommentera den där "lilla pojken" som försöker att göra sig till en väder journalist? Han är nog väldigt frustrerat? Han verkar nog inte förstå allvaret i det hela?

Oh my, tio dagar minst, med strålande sol och extremtorka. Shitt, altså. Var kommer nästa flyktingvågen att gå? Till Grönland?

Men där smälter ju inlandsisen i rasande takt? Jag ser att det är totalt vindstilla, har det något att göra med att Golfströmmen har saktat ner?

Men där smälter ju inlandsisen i rasande takt? Jag ser att det är totalt vindstilla, har det något att göra med att Golfströmmen har saktat ner?

Förlåt för dubbelpost, men, man kan inte redigera här.

Ja, det är nog så. Att vi får tänka om, vi kan ju spara på vattnet, om vi vill, eller hur? Hur gör man i andra länder, där det finns torka alltid?

Svar på tråden Ja, det är faktiskt en sorg, när jag jag ser att allt torkar bort!