Ja, det är faktiskt "katastrofalt" här, i Skåne. Jag minns ju inte när jag såg regn sist. (Jag lider, och mår dåligt, men det är vår lott nu?)
träden här, börjar dö. Inte så att någon kommer och knäckar grenarna, de liksom bar bara faller ihop?
Det fanns en så fin buske utanför min dörr: "vildros". den är helt vissen. några få blommor kom fram i början på maj. Men nu är alla knoppar döda, för länge sedan. Ja, jag känner en en sorg. Jag kanske överdriver,
Men samtidigt känner jag för alla dem, som har levt i torka i många år. Jag är ödmjuk. Och nu är det ar vår tur?
Fåglarna skriker. det finns ingen fågelsång på morgonen! Det är extremtorka.
Men jag har levt i överflöd, i alla år. Nu förstår jag. Jag kan inte duscha, som jag brukar. Jag kan inte låta kranen rinna, när jag borsta tänderna!
Jag kan inte låta kranen rinna, när jag bajsar, för ingen skall höra det. Jag kan inte låta kranen rinna alls!
Vattna inte med slang, för Guds skull?
Vi kanske inte får regn, förrän i september? Och då är det det liksom 4 månader utan regn, där jag bor? Mitt i Skåne?
Nej, jag försöker inte att ge något "skräckscenario", , Jag bara ser det jag ser.
Bladen börjar att falla från vanliga träd. Och det är bara början på juli?
Det kan nog vara 38 grader varmt, men våra träd vill kanske bara överleva?
Och det allra värsta är; Nu är vår extrema välfärd i fara: Alla ni som inte säljer bevattnade ekologiska säsong grödor, i växthus?
Hur kommer det det att bli? Med rödbetor, kålrötter, kål, äpplen, päron, purjolök, meloner, ja, allt som vi är vana vid?
Time to be humble?