Inlägg från: Anonym (mhm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mhm)

Ja, det är faktiskt en sorg, när jag jag ser att allt torkar bort!

Anonym (så ledsen, att se att allting dör.) skrev 2018-06-28 18:08:51 följande:
    Jag, skrev en i tråd innan, men kan inte hitta den. Jag är förtvivlat i denna torkan. Bladen börjar nu även att falla från vanliga träd. 28/6 2018.

Det är torka. På riktigt! Inget regn på ca 2,5 månader. Fruktträden har släppt sina älskade barn. De han inte ens att komma i blomma! Blommorna vissnade.

Jag såg en död hummla i dag. Det var den andra humlan, jag har sett hittills. Fjärilar finns inte. Sniglar finns inte. Daggmaskar, kan ju fåglarna bara drömma om. Det är därför de inte inte kvittrar, men jämrar sig. Det kanske inte äns finns någon dagg på tidig morgon?

Men ingen regn finns, och nu är det torka på riktigt, i Skandinavien!  Så att vi inte får några svenska juläpplen, och kanske några importerade päron?

Här regnade det ordentlig midsommar så det har regnat en gång sedan maj. naturen här hanterar sig bra trots torkan, vid mälaren. kan tänkas att det är värre på sina håll och även mycket bättre på andra håll.

Att se döda humor hör till och fjärilarna kommer ju nu i juli, har sett fler fjärilar.

Men torka är det. det förnekar jag inte. två extremheter = torka eller översvämning. när balansen är förstörd vill det inte stanna på lagom länge..

Svar på tråden Ja, det är faktiskt en sorg, när jag jag ser att allt torkar bort!