Inlägg från: LavendelS |Visa alla inlägg
  • LavendelS

PGD gender selection

Merzan skrev 2019-02-21 20:12:36 följande:

Hej! Vi har tagit kontakt med Miracle ivf Cypern och ivfcypern.se. Vi tror det lutar åt ivfcypern.se och vill gärna få er uppfattning. Är det ett seriöst och pålitligt företag? Har någon av er startat behandling med dem?

Har ni skapat en hemlig tråd? Är någon av er med i Facebook gruppen Gender selection Skandinavia och kan bjuda in mig? Vi kommer starta behandling så snart som möjligt.

Hej, hur har det gått för er? Hur har er erfarenhet med ivfcypern varit? Känns de seriösa? Vi är också inne på detta med pgd könsbestämning och är jätte intresserade. Vi skulle vilja komma i kontakt med någon som har eller ska göra pgd. Har massa frågor jag funderar på. Finns en djungel där ute och man känner sig vilsen dessvärre
  • LavendelS
    MindyMi skrev 2018-10-12 12:41:40 följande:

Hej

Ja det är verkligen kul med en färsk tråd och min sambo och jag vi hoppas också få lite mer info om hur andra gått tillväga och hur de känt.

Vi bor i Örebro och har två söner 2 år resp lilla är 6 månader. En dröm om en dotter har vi båda och ett tredje barn blir nog vårt sist.

Vi är också i info-stadiet, kollat och följt trådar ett bra tag och läst på de olika klinikernas hemsidor resp följt bloggar. Roligast vore ha kontakt med andra som också tänker som vi.

Kul höra att de finns de som fått positivt bemötande av sin omgivning :) Våra tankar går till början av nästa år.

Hej. Hur har det gått för er? Jag och min sambo är också inne på pgd könsbestämmelse och skulle vilja ha någon att bolla med. Har ni kontaktat någon klinik? Finns en drös där ute och och det är svårt att skilja de seriösa från de oseriösa
  • LavendelS
    Anonym (3 pojkar) skrev 2019-04-24 17:28:09 följande:

Hej på er,

Undrar om det finns några kvar i denna tråden? Letar febrilt efter fler som är på väg att göra gender selection. Eller som kanske redan har gjort

Vill väldigt gärna komma i kontakt med fler som går i samma tankar!

Hej, jag har skrivit till massa i forumet men tyvärr är det ingen som svarat mig :( vi har också gått i tankarna och vill gärna göra en pgd!! Skulle vara trevligt om man hade någon att bolla tankar och funderingar med kring behandling osv.
  • LavendelS

Ååå om någon skapar en FB grupp vill jag också gärna vara med! Finns massor med frågor man vill ha svar på som vissa tidigare har nämnt! Vilken klink ska en välja? Hur gör en med medicineringen, vilka kliniker i Sverige kan tänkas hjälpa till med undersökningar/blodprover osv.. det är fruktansvärt svårt och känslan av att vara ensam i allt känns tungt då sambon inte fattar något och lämnar allt på mig :(

• LavendelS

Hej, jag kan inte hitta gruppen???

Anonym (Ev pgd) skrev 2019-05-19 11:38:09 följande:

Har startat en grupp, gick ej att göra nytt facebook konto. Men det gör mig inget o va mig själv.

Ansökningsgrupp-Vi som vill välja

Bilden är en blomma och en geting

Man ansöker dit sen lägger jag till er som vänner (ni kan plocka bort mig sen) det är en sluten grupp just nu så man ser inte de som är medlemmar. Jag kommer sen starta en till grupp som blir helt hemlig, där vi kan skriva helt fritt. Men måste ha ngn att lägga till i den sk riktiga gruppen innan jag kan starta den.

• LavendelS

Jag kan inte heller hitta gruppen! Har någon bjudit in dig? Vill då också snälla bli bjuden. Jag heter Sandra Voltaire på Facebook.

Anonym (ivf) skrev 2019-06-07 15:01:56 följande:

Hej,

hittar inte gruppen i fcb. Kunde ni inbjuda mig med? Vi är också på gång med pgd och microsort i Cyprus. 

Heter Dace Dace i fbk. 

Svar på tråden PGD gender selection