Inlägg från: Anonym (Babygirl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Babygirl)

PGD gender selection

Puffar i tråden!

Mailat ivfcypern.

Hej,

Jag är snart 33år (Maj) och drabbades dessvärre ac Cervixcancer sommare 2018 och har fått göra en trachelektomi vilket innebär att jag har fått ta bort stora delar ac mon cervix, jag har bara ca 5mm kvar men insatt dubbla cerklage redan vid OP sep 2018. Vi funderar på om vi skall göra ivf för att påskynda en graviditet då oron för återfall finns (även om vår läkare inte alls är orolig för detta pga en mycket lyckad OP av cancern och ingen vidare behandling har behövts). Och idag har vi två söner och om vi ändå skall göra en ivf så har vi en önskan om en dotter.

Läste om er och skulle vilja komma i kontakt med er. Vi har påbörjat en fertilitetsutredning på ivfnordic (Göteborgs kvinnoklinik), och undrar nu om det är några ni samarbetar med eller om det gör bra att göra får utredning där och sedan via er börja behandlingen?

Den 22/2 får vi svar på alla blodprover och sperma. Under ul som gjordes nu under förra veckan såg det ut som att jag ev har en sämre äggreserv än vad man skall ha i min ålder. Min mamma gick in tidigt i klimakteriet och vi har en del missfall i vår släkt. Så funderar då på om Microsort ivf med genetisk screening skulle vara det bästa för oss??

Jag undrar också vad det totala priset för detta är och hur många insättningar som ingår osv...

Om vi skulle vilja göra detta, finns det möjlighet att genomföra en resa till er under sommaren 2019??

Tusen tack!

Med vänlig hälsning, Yohanna och Anders

Skulle så gärna vilja komma i kontakt med någon som varit där och har egna erfarenheter eller känner någon som har det!

Hur har det gått för er i tråden??

Svar på tråden PGD gender selection