Göra slut eller konvertera
Hejsan,
tack för ditt inlägg. Vilken tuff situation ni befinner er i... Min spontana tanke är att detta är ett fruktansvärt övergrepp av hans släkt. Fullständigt orimligt. Blanda sig i och vilja påverka och i grunden förändra din identitet. Jag undrar genuint vad islam säger om detta? Jag kan inte mycket om islam men många säger att det ska vara fyllt av kärlek. Jag vet att kristendomen grundar sig på villkorslös kärlek och att varje människa är fri att tro eller inte tro. Nu slår det mig bara att du kanske ska tala med en präst om detta? Du har en så tydlig insikt o din identitet och att du inte vill bli muslim så det tycker jag att du verkligen ska hålla dig rotad i. Låt ingen övertala dig att bli något du inte på eget initiativ har upptäckt att du vill.
Din pojkvän och det förstås också riktigt tufft i den här situationen...
Tänker att ni båda behöver vara enade i tanken att vad de gör är utpressning och fel. Det är ert liv och som sagt, vad säger egentligen Koranen om att försöka tvinga andra till tro? Det låter inte vidare kärleksfullt, det låter som maktlystnad.
Allt gott. /N