• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 08:14:24 följande:
    Det finns forskare som kommit fram till helt andra slutsatser. Min gissning är att du så gärna vill tycka att prostitution är OK så att du selektivt letat fram den forskning som passar dig.

Jag läste ett reportage om prostituerade i Indien. De lever i ett helvete men deras mål är inte heller att förbjuda prostitution utan tvärtom, men inte för att de gillar det de gör utan för att de inte kan försörja sig på något annat sätt och för att deras barn blir stigmatiserade. De skulle hellre försörja sig på ett annat sätt men eftersom det inte går vill de att deras liv som prostituerade blir så drägligt som möjligt och det blir det om det är lagligt.

Det vill säga. Amnesty mfl är inte för legalisering av prostitution för att det är det bästa - det bästa är om kvinnorna kan få försörjning på annat sätt - utan för att dessa kvinnor är tvungna att mot sin vilja prostituera sig och då vill ha det drägligt. Det de gör lider de av oavsett, men bättre ha ett helvete i en ren och trygg miljö än ett helvete i en slum där folk spottar på dig. Förstår du skillnaden?!

Det finns för mycket forskning som har en agenda och som då är att förbjuda prostitution.
    Dock är en sak säger, kvinnor far illa av ett system ni vill ha.
    Och då ställer man sig frågan "Vill ni kvinnorna som prostituera sig så illa", menar detta med förbud har man testat i snart 20 år och vad har vi presterat egentligen?
    Svaret är ingenting, utan bara en lång rad av kvinnor som far illa då man gett handeln till kriminella nätverk.

Min slutsats på området och sedan länge, och det är att kvinnorna bryr man sig inte ett jävla skit om, inte ett jävla skit.

Vilket är tragiskt faktiskt, men så är det med moral, då drar man sig inte för att kliva över par lik för upprätthålla den.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 08:18:22 följande:
    Vi har mindre trafficking i Sverige än man har i de länder där det finns lagliga bordeller, men det kanske du visste?

Dock så sköter kriminella nätverk denna handel, vad är det som är så svårt och förstå?
    Att ha det förbjudit så är man chanslös mot dessa kriminella nätverk.
    Men har man prostitution lagligt, så kan man reglera bort kriminella nätverk ifrån denna verksamhet.
    Det är inte lätt, men man måste klara av att hitta ett sätt, just för lagen gör inget för kvinnorna.
    Inte ett jävla skit.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Usch) skrev 2018-06-28 14:50:04 följande:
    Haha, hur fan kan du jämföra prostitution med att arbeta på ett äldreboende? Tänker inte ens förklara för dig vad skillnaden är, för det tycker man ju att du borde fatta själv.
    Och hur får du det till att jag hatar kvinnorna som gör det? Jag LIDER med dem! Det är de vidriga dumkåta männen jag avskyr då de tror att kvinnor njuter av det. Ditt svar har ingenting med mitt inlägg att göra, så jag tror ärligt talat att du inte ens förstod min text.

Det gör jag inte, jag pratar om ett jobb som jag tycker är äckliga som svar på ett annat som var äckligt enligt en annan.
    Vilket givetvis betyder att man inte måste jobba med det, men anar nått svart och vitt nu.
    Sen nej du behöver inte förklara skillnaden mellan dessa två jobb, då det inte var min poäng ens.
    Jag anser att man hatar kvinnor, när man väljer en väg som skadar dom.
    Och vår svåraste utmaning är att få bort kriminella nätverk, har du nått förslag?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 17:26:57 följande:
    De har inte lyckats reglera bort några kriminella nätverk i de länder där bordeller är lagliga det finns heller inga större ambitioner för detta eftersom de jättestora bordellerna genererar goda inkomster till städerna där de ligger dels direkt och dels indirekt från andra företag där kunderna spenderar pengar för mat och husrum och annat

Och det är detta man får arbeta för, och jag säger det är svårt men man kan inte ha huvudet i sanden bara.
    Eller ska man bara ge upp?

Dessa pengar finns ju kvar i en vit ekonomi, och kanske tom större än nu.

hur många meter var det?
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2018-06-28 18:01:58 följande:
    Det beror ju på.. De feministen som Crash Man länkade till var ju en kvinna och feminist, och inte en sexarbetare.
    Hon gav ändå en bra inflikning på debatten i sig.

Den videon du länkade till är ju också verkligen bra jag såg den själv förra året (också)..
    De som avskyr prostitutionen borde lyssna och reflektera på vad Tilly Lawless verkligen säger. Det är på tiden att sexarbetarna ses som människor.

Det är rätt lustigt i att man har hatet till männen, men det är mestadels kvinnorna som råkar illa ut.
    Jag misstänker de tycker så illa om dessa kvinnor, att de tycker de kan ha all skit de får.
    Men sen samtidigt använder dom kvinnorna som argument de har rätt.

Jag tror enda är licensierade företag, och sen hitta nått sätt som får bort de kriminella nätverken ifrån branscehn, det är nog först då kvinnor kommer få det bättre.
    Men det saknas inte andra problem, om man trodde det skulle vara frid och fröjd då.

hur många meter var det?
  • klyban
    Konservativ skrev 2018-06-28 19:01:09 följande:
    Prostitution är moraliskt förkastligt. Det skadar familjer om t.ex. mamman utnyttjar prostituerade och det skadar givetvis den prostituerade.

Men. Det betyder inte att det måste förbjudas i lag. Det betyder inte heller att ett förbud är effektivt. Jämför hur alkohol förbjöds i USA. Det dracks inte mindre och maffior blev mäktiga.

Likadant med marijuana och andra droger även om det inte är precis samma sak.

Dock är ett faktum att nuvarande sätt inte fungerar, och väldigt uppenbart också.
    Och sen varför man ens engagerar sig över vad två personer är överens om, det är faktiskt galet makalöst.

Du tar upp prohobition, där gick alkoholkonsumtion ned kraftigt ett tag, för sen komma tillbaka med full kraft och det dracks än mer än innan och starkare drycker.
    Samma ser vi på cannabis, man har ett offerlöst brott som är utom kontroll på EXAKT samma sätt som skedde med Prohobition.
    Även ser man att en annan politik gör så att folkhälsan kring drogerna förbättras dramatiskt.
    Det enda man gör är att ge kriminella nätverk gigantiska summor med pengar i och med man lämnade över försäljningen till dom.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 21:15:26 följande:
    Det är vad prostituerade i NZ själva säger de märker ingen skillnad. I Sverige med samma typ av upplägg skulle det inte vara lönsamt att starta den typen av verksamhet eftersom vi har så bra skyddsnät att det inte skulle gå att hitta fungerande friska kvinnor som skulle välja att försörja sig på detta med tanke på att alla oavsett inkomst kan utbilda sig och om man inte hittar ett arbete finns det försörjningsstöd.
    Men personen som skrev innan efterfrågade ju källa till detta påstående, inte att du upprepar samma sak igen.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 23:11:03 följande:
    Bara att googla som jag gjorde så dyker det upp artiklar där prostituerade uttalar sig, NZ har stora problem med våld mot kvinnor och barn och det var just att utsättas för våld som inte hade förändrats

Nu vet jag inte vad som hänt med alla dessa nya inlägg, men gav du källa någon gång, eller återupprepade du bara samma sak om och om igen?

Dock finner jag det märkligt att en del hävdar man ska skydda kvinnorna, men sen bara orsakar dom mer skada.
    Efter 20 år förbud måste det bli pinsamt uppenbart att det inte fungerar överhuvudtaget, men moralen gör så en del inte ens klarar av att diskutera frågan och de problem som finns.
    Jag anser det största problemet med prostitution är kriminella nätverk, även där man har prostitution lagligt.
    Ser aldrig några förslag hur man ska lösa detta, vi har nu testat att förbjuda det och fallerat i det grövsta.
    Dock är min erfarenhet av moraliska brott, är just att man tillåter inga argument och man gladligen kliver över lik för upprätthålla moralen.
    Samtidigt som man försöker hävda det är för kvinnorna, fast det är uppenbart fel.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-29 16:46:14 följande:
    Sidan finns inte kvar som det verkar!? Väldigt märkligt att kvinnor med barn i 40-årsåldern inte väljer att träffa en vettig man i mogen ålder utan köper en snorunge. Liksom varför inte skaffa en dildo och lite fantasi?

Sidan finns kvar, dock är länken förändrad, och förstår inte vart den ska.
    Vilket betyder du får söka upp den själv via google och sen gå in på den.
    Detta är ett problem med forumet och som gör om länkar till rappakalja ibland.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-29 17:05:05 följande:
    Det går inte att skydda majoriteten av sexsäljarna eftersom majoriteten inte är medborgare i landet de säljer sex och de inte finns personuppgifter om dem.Skulle prostitution vara laglig så skulle de utländska säljarna inte få tillstånd att sälja sex eftersom det krävs arbetstillstånd, folkbokföring eller utländskt bemanningsföretag, skatter, redovisning, hälsokontroller, reglerad arbetstid, följande av regler inom hälsolagstiftning osv. Skulle prostituerade som i Tyskland hyra rum för liknande summa som egen företagare skulle det inte gälla för Rumänskor eller kvinnor från andra länder och då blir det bara de svenska kvinnor eller männen kvar

Såklart det går, men vi valt att inte göra det idag.
    Ingen säger arbetet är enkelt, men ge upp låter som en dålig idé.
    Och får man bort kriminella nätverk ifrån denna verksamhet, så kommer kvinnornas situation bli bättre.
    Och självfallet kan utomstående komma hit och arbeta och sen även åka när de vill.

Dessa hinder går få bort, det går göra det bättre för kvinnorna, det går göra en säker miljö.
    Men ingen vill, och därför tror jag man vill dessa kvinnor illa egentligen.

Vi har prövat detta i 20år nu, och bara blitt värre, så dax för en annan syn på frågan och sen om man kan uppnå bättre resultat med det, då detta uppenbart inte fungerar nu.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!