Ständigt gnäll och kläng
(Långt inlägg)
Min son är 13månader och så fruktansvärt gnällig och klängig. Min vardag just nu är inte i närheten av dräglig... detta har pågått i flera månader och jag vet inte alls vad jag ska göra. Jag orkar inte mer!!
Från det att han vaknar på morgonen tills han somnar på kvällen är en kamp! Han gnäller det första han gör när han vaknar och när jag kommer in för att ta honom så börjar han illvråla så fort han ser mig. Sen måste jag bära honom hela dagen för att få så lugnt som möjligt men det funkar ju inte. Man har ju andra saker som måste göras och storasyster är 2år och behöver fortfarande hjälp med mycket. Så han står och drar i mina kläder och gnäller hela dagarna. 70-80% av hand vakna tid består av gnäll och skrik. Jag klarar inte mer nu.
Jag pratade med bvc om detta för flera månader sen men då sa de att det var typiskt 8månader och seperationsångest vid 10månader fick jag ett nr till en psykolog eftersom han även gnäller när han äter (så nä ingen lugn stund mer än när han sover). Jag kämpade på och tänkte att vad ska en psykolog göra och att det nog snart går över.
Men förra månaden ringde jag psykologen och vi fick tid på tisdag nästa vecka. Tror att det mest är för min skull för vad ska de göra med en 1åring liksom?
Det spelar heller ingen roll om vi är inne eller ute. Oftast lite lite bättre när vi är hemifrån men jag måste ju vara hemma ibland också...
Så har ni några tips? Har ni haft likadant? Snälla hjälp mig.