Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Trött på kattens skrikande...!!

2-3 timmar är ju ingenting, det är klart hon skriker. Är du hemma när hon är ute kan du bara ha ett fönster/balkongdörren öppen så kommer hon in när du vill. Det finns kattringklockor som ringer när katten går förbi den, du kan ha en sån på balkongen.

Min katt får vara ute på natten, det är mindre trafik och människor ute och jag är alltid hemma. Han har lärt sig att knacka på fönstret när han vill bli insläppt. På balkongen har jag en frigolitlåda, vatten, filtar mm om han nu inte skulle ha kommit hem när jag går till jobbet. Du kanske kan göra något liknande ts?

Bra att hon är kastrerad. Är hon inte ID märkt är det bra om du fixar det om hon skulle komma bort. Glöm inte att registrera märkningen.

• Glinda från Oz
    Anonym (mor) skrev 2018-06-27 15:47:32 följande:

Vad har du din katt till?

Jag förstår inte frågan. Han är ett husdjur, han används inte till något.
  • Glinda från Oz
    Anonym (Ut med katten!) skrev 2018-06-29 10:58:29 följande:

Katter är djur som naturligt har stora rörelsebehov. Har du katt så ska du ansvara för att den får ge utlopp för sitt naturliga beteenden. Den behöver vara ute och jaga, klättra etc. Katter har stora revir, rör sig normalt flera mil/dygn inom reviret och är normalt ute större delen av dygnet.

Din katt skiter fullständigt i om DU leker med henne i en liten lägenhet på dagarna eller om hon har leksaker- det är inget människobarn vi talar om. Katten har inte något som helst behov av dig mer än att du ger den mat och släpper ut den.

Det du kan göra är att skaffa en kattlucka så katten kan röra sig fritt, avliva katten eller ge bort den. Alternativ 1 eller 2 är väl det bästa för katten.

"Hon har mycket leksaker". Suck...

En kastrerad katt i ett bostadsområde som får äta sig mätt hemma går mycket sällan mer än 100 meter från hemmet. Lite förenklat kan du ta en karta markera 100 meter från hemmet och göra en cirkel.

Resten håller jag med om.
Svar på tråden Trött på kattens skrikande...!!