Inlägg från: Anonym (Missen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Missen)

Trött på kattens skrikande...!!

Vi har en utekatt som är borta flera timmar åt gången. Vi släpper ut honom när vi åker till jobbet och han gårvkomma in när vi kommer hem. Inga konstigheter.

• Anonym (Missen)
    Dexter dot com skrev 2018-06-26 18:55:57 följande:

Vart matar ni honom och vart kan han ta skydd mot kyla och regn?

Han äter när han kommer in och skydd kan han hitta ute under balkongen, på altaner och andra naturliga skydd. Finns Gott om skydd i det fria och på andras gårdar.
  • Anonym (Missen)
    Anonym (mor) skrev 2018-06-27 06:10:30 följande:

Fast om man bor i stan eller stadsnära så är det ju inte en perfekt miljö för en utekatt? Jag har en innekatt och iom att den aldrig varit ute så står den aldrig och jamar vid ngn dörr. Huvudsaken för den är att alla dörrar är öppna här hemma. MEN jobbar man heltid och är borta hela dagen så ska man inte ha katt ÖHT är min åsikt. Jag är pensionär och har tid nu med ett djur. Skulle gärna bli en "kattKerstin" med lägenheten full men vill inte utsätta min lilla kisse för det

Och jag håller inte alls med. Vi arbetar och barnen går i skola, sen går de till kompisar och katten klarar sig fint ute. Han är 16 år nu och väldigt nöjd med livet utan kattlucka. Ibland kommer han inte hem på flera dagar och ibland åker vi på semester, då får han bara vara inne när han äter. Barnvakten kan ju inte förväntas åka hem till oss flera hon ger per dag för att se om missen vill in eller inte.
  • Anonym (Missen)
    Anonym (.) skrev 2018-06-27 10:19:34 följande:

det är inte bra för katter att springa fritt i stan. Många som bor i stan har antingen innekatter eller katter som får gå ut på promenad med koppel för det finns så elaka människor i stan och många bilar.

Jag anser att man inte ska ha katt alls om man bor i stan och katten inte har möjlighet att springa ute fritt, jaga och ströva omkring! Katter ska inte vara inlåsta i trånga utrymmen dygnet runt, det är djurplågeri.

Vi bor på landet!
  • Anonym (Missen)
    Dexter dot com skrev 2018-06-27 17:24:46 följande:

Nu är det ju lag på att katten ska ha tillsyn minst 2 g/dag och fast jag har kattlucka och katten fri tillgång på mat så har jag kattvakt som tittar in 2g/dag, mest för att se så han inte är skadad. Skulle ju aldrig förlåta mig om han legat ett dygn med smärtor och inte fått hjälp.

Lite svårt att titta till katten dagligen om han inte kommer hem, lag eller inte. För övrigt så går det ingen nöd på min katt. Han får mat dagligen när vi är bortresta precis som när vi är hemma. Han kan bara inte gå in i huset lika ofta om vi inte är hemma, då blir det en gång per dag. Oftast är han sur för att vi åkt bort så han håller sig borta i flera dagar.
Svar på tråden Trött på kattens skrikande...!!