Trött på kattens skrikande...!!
Jag har en jättegosig kisse, en hona på 5 år. Hon är väldigt pigg, tycker om att leka och är väldigt social MEN! Hon skriker och jamar konstant. Oftast sätter hon sig vid balkongdörren (bor i marklägenhet med inglasad balkong) och sätter igång med jamandet tills jag öppnar så hon kan gå ut. Hon ger sig inte om jag inte öppnar heller utan hon kan sitta i timmar (!!) om jag inte avleder hela tiden med mat/leksaker..
I början var hon endast innekatt och då fanns inte detta beteende, men förra sommaren började jag ha dörren öppen, och hon kunde då gå in och ut som hon behagade. Men Det är inte bara när hon sitter vid dörren, ibland är det värst på natten då hon ställer sig utanför min sovrumsdörr, jamar och gnäller. När jag ignorerar henne början hon räfsa och riva på dörren och jag blir totalt TOKIG av detta!! Som jag skrev tidigare så är hon inte direkt uttråkad, hon har mycket leksaker och jag leker också MED henne på dagarna.
Jag vet inte vad jag ska göra åt dethär, det kan nästan aldrig vara tyst här hemma. :( jag blir ju orolig också att skrikandet kan ha att göra med att hon inte mår bra fysiskt... Finns det någon med tips eller med liknande situation??? Kattlucka går inte då jag bor i lägenhet.