• Anonym (fr)

Undviker cellprov pga tidigare negativa erfarenheter

EnAnonumius skrev 2018-06-26 00:33:10 följande:
    Detta med cellprovstagning hos på kvinnor så krävs det ju att man har livmoder. Annars så går det inte att göra cellprovstagning ö.h.t. Cellprovstagningen är tillför att upptäcka livmoderhalscancer.
    Intersex och transpersoner existerar. 
  • Anonym (fr)
    EnAnonumius skrev 2018-06-26 09:54:07 följande:
    Jag har aldrig förnekat att de existerar.
    Varför sitter du och hittar på innehåll i mitt inlägg, och svar på ditt egna påhittade innehåll och håller det emot mig?
    Nästa insinuerande du skall göra emot mig som du saknar helt underlag att göra?
    Oj, hjälp! Ta det lugnt!
    EnAnonumius skrev 2018-06-26 00:33:10 följande:
    Detta med cellprovstagning hos på kvinnor så krävs det ju att man har livmoder. Annars så går det inte att göra cellprovstagning ö.h.t. Cellprovstagningen är tillför att upptäcka livmoderhalscancer.
    Jag tolkade ditt inlägg på så vis att du motsatte dig/ifråga satte dig till varför begreppet "personer med livmoder" används. Det är inte bara kvinnor som kan ha en livmoder, och då till mitt korta och koncisa svar att trans män och intersex personer också är en del utav studien, och existerar. 

Mycket bra formulering och inkluderande av dessa grupper i undersöknings formuläret. Transpersoner och intersex personer är en lika viktig del som cis kvinnor i en studie som denna. 
Svar på tråden Undviker cellprov pga tidigare negativa erfarenheter