Inlägg från: Anonym (Blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blomman)

Vilken namnkategori tycker du passar bäst till dagens nyfödda?

Jag röstade på "annat".
    Jag är enig med flera i tråden ang. internationella/engelska namn som fungerar såväl i Sverige, som i övriga världen.

Exempel på sådana namn är:

- Allan, Charles, Edgar, Edvard, Edvin, Oliver, Georg, William, Henry, Harry, Sam, Julian, John.
    - Edit, Ruth, Jennifer, Vivian, Lilian, Alice, Julie, Lily, Linda, Victoria, Isabella, Emma, Emily.

• Anonym (Blomman)
    Anonym (Blomman) skrev 2018-06-24 15:39:00 följande:

Jag röstade på "annat".
    Jag är enig med flera i tråden ang. internationella/engelska namn som fungerar såväl i Sverige, som i övriga världen.

Exempel på sådana namn är:

- Allan, Charles, Edgar, Edvard, Edvin, Oliver, Georg, William, Henry, Harry, Sam, Julian, John.
    - Edit, Ruth, Jennifer, Vivian, Lilian, Alice, Julie, Lily, Linda, Victoria, Isabella, Emma, Emily.

Inser att dessa namn platsar i såväl "mormors generation" som "mammas generation", liksom i "min generation" samt i "utländska namn"-kategorin. Ja, tidlösa också, faktiskt.
    Jag tror bestämt att jag listat de absolut bästa namnen här! Skrattande
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Biip) skrev 2018-06-24 15:43:21 följande:

Jag gillar ovanliga namn men det är ju inte detsamma som att jag tycker att alla borde heta ovanliga namn, för då finns det inga ovanliga kvar ;).

Det kan förstås bli löjligt om någon desperat hittat på något som låter som ett sagohusdjur.

Som Blip?
    Fick en sån skön nostalgitanke av ditt nick; Blip.se och Blipville!
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Blomman) skrev 2018-06-24 15:45:46 följande:
    Som Blip?
    Fick en sån skön nostalgitanke av ditt nick; Blip.se och Blipville!
    Fast nu ser jag att det står Biip. Men ändå, Blip var kul. Synd att det lades ner. :/
Svar på tråden Vilken namnkategori tycker du passar bäst till dagens nyfödda?