• LFF

när barn sova själv, sleep training?

Mina killar är 4,5 år. De vill att jag (mamma) sitter mellan deras sängar tills de nästan somnat (tar 10-15 minuter ungefär). Någon gång på natten kommer de in i vår säng.

• LFF
    rade skrev 2018-06-27 23:45:30 följande:
    LFF skrev 2018-06-27 10:58:37 följande:

Mina killar är 4,5 år. De vill att jag (mamma) sitter mellan deras sängar tills de nästan somnat (tar 10-15 minuter ungefär). Någon gång på natten kommer de in i vår säng.

Har de alltid sovit i egna sängar, om inte, när började de sova i egna sängar?
    De första två åren så hade de sina spjälsängar på varsin sida om vår säng (bodde i en tvåa) och när de vaknade till på natten så lyfte jag över till vår säng då de enklast somnade om då (prioriterade sömn).

När vi flyttade (de var då 2 år och 4 månader) sov vi tillsammans i en natt (vi orkade inte skruva ihop deras sängar det första vi gjorde) och därefter fick de eget rum och den rutin vi har idag började gälla.
  • LFF
    rade skrev 2018-07-01 14:38:48 följande:
    wow, sover själv sedan 4 månader. Skulle ha varit en omöjlighet för vår grabb
    Nej, tvillingar som var 2 år och 4 månader :) Nu är de 4,5 år som jag skrev i ett tidigare inlägg.
Svar på tråden när barn sova själv, sleep training?