när barn sova själv, sleep training?
Menar du somna själv eller sova själv hela natten?
Menar du somna själv eller sova själv hela natten?
Min flicka är bara ett och ett halvt. Hon börjar natten i sin säng och kommer vid ungefär halvtid upp till oss för att sova där resten av natten. Hon somnar inte själv, det tycker jag är lite tidigt än.
Jag vet inte riktigt vilken ålder ditt barn är men jag antar att han eller hon är äldre.
Mitt barn är 10 månader. Han kan inte somna i sin egen säng, utan måste suga på bröstet för att kunna somna, och vaknar några gånger per natt och vill suga lite. Han äter inte direkt, utan suger bara.
Har funderat på när och hur man borde få honom att sova själv
Vad gör du för att hon skall somna?
Sitter du bara bredvid och håller henne sällskap?
När tycker du att det är dags för henne att somna och sova helt själv?
De som var 2 veckor gamla när de sov i sin egen säng, när de vaknade på natten för mat och blöjbyte, då gick du till deras säng då?
MInstingen är alltså han som nu är 8, han sov alltså från 0 till 6 års ålder själv, men nu sedan 2 år tillbaka sover han i sin säng? Varför?Har de alltid sovit i egna sängar, om inte, när började de sova i egna sängar?Antar att hon grät när du flyttade henne till egen säng? Mycket eller lite? Något speciellt som fick dig att vilja att din dotter skulle sova i egen säng just vid ett års ålder?
Inte jättejobbigt, ingen egentlig amning, snarare småsmuttande och sedan somnar han om. Men jag funderar över att någon gång försöka få honom att kunna sova tryggt själv.