Skäl till ensam vårdnad?
Hejsan, jag börjar fundera på att ansöka om ensam vårdnad, där tänker jag i sådana fall också ansöka om dom för underhåll och dom för umgänge.
Mitt ex och jag har gemensam vårdnad och han ska ha barnen varannan helg. Nu har han haft dom 12 nätter sedan jul. Kan också tilläggas att han bor 20 mil bort från oss. Han har haft dom en vecka på sin semester (under 6 separerade år) då hade han dom mån-fre så då struntade han i sig helg istället.
Nu är det så att vi har 0 samarbete. Han vägrar svara på sms och det är väldigt svårt att samarbeta med någon som inte behagar svara. Han anser att det är han som bestämmer när han väl valt något, jag har enligt honom ingenting att säga till om och han kör över både mig och barnen som en ångvält. Detta tycker jag är enormt orättvist eftersom han inte ens finns här.
Han sköter inte underhållet, han betalar försäkringskassans underhållsstöd och hjälper aldrig någonsin till med en enda krona och alla kläder barnen ska ha hans helg ska jag skicka med, kan då tillägga att hans sambo rent av mobbar barnen för deras kläder. Därför anser jag att han skulle fan kunna köpa sina egna kläder om hon ändå bara slänger ur sig att hon skäms för dom för dom ser värre ut än tiggarna utanför ICA (alltså vem säger så???!) Kan då också tillägga att jag köper kläder på HM ibland men väldigt sällan kan jag köpa något på lager157.
Han ger barnen allt annat än trygghet hemma hos honom då han lever med någon som hatar mig mer än livet tror jag, fast jag aldrig ens träffat människan på 4 år.
Jag känner mig överkörd av systemet då han bestämt att barnen ska ta sig till honom själv och de gånger de inte velat så hotar och mutar han dom så till slut åker dom fast dom suttit hemma och varit ledsna. Det känns som jag inte ens har rätten att få bestämma om mina egna barn.
Kan tillägga att jag har varit i kontakt med alla jävla enheter men ingen kan hjälpa mig, då återstår väl bara domstol? Är så trött på att han gör som han tycker och tänker och passar de inte att barnen kan komma till honom så skiter han bara i att höra av sig.