• Jevi87

BIM 1-15/7, här samlas vi!

Jag hoppar också in här :)

Jag har BIM 2/7! Hade ÄL den 17:e vi lyckades pricka in lite mys 4,3 och 1 dag innan så jag hoppas det räckte... Denna eviga väntan. Blir tokig. Försöker att inte tänka så mkt men man kan ju inte låta bli. Detta blir andra försöket, så vi har inte hållt på så länge. Är helt ny på allt vad man ska tänka på när man försöker bli gravid. Har läst igenom hela nätet nu känns det som.

Har ni några bra tips så mottages dom gärna! :)

• Jevi87
    Längtansblåblomma skrev 2018-06-24 12:46:43 följande:

Kul, välkommen:) Jag är snart inne på mitt 3e försök och håller med dig om att väntan känns som en evighet redan nu! Läste någonstans att genomsnittet att bli gravid är 7 månader, så tålamodet lär få bli ens bästa vän i den här karusellen.. Haha, men hoppas ju på att det kan gå liiiite snabbare! :) Jag har också typ redan nu googlat loss efter fakta om vad man ska tänka på. Nåt jag kan rekommendera är att lyssna till avsnittet fertilitetsförståelse i podden Hälsosant, mycket intressant och lärorikt tyckte jag:) ska hålla mina tummar för dig 2/7!

Tack! :)

Ja fy väntan är hemsk! Och man inbillar sig hela tiden att man känner massa annornunda sympton m.m. Ja jag har också hört det, som du säger så får man nog ha lite tålamod, dock inte min bästa egenskap tyvärr.. vi får hålla tummarna för att det går liiite snabbare för oss.

Tack för tipset, det ska gå in och lyssna på! Alltid bra att samla på sig massa bra fakta o tips nu när man försöker.

Tack, håller tummarna för dig också när det är dags!!
  • Jevi87
    MammaKA skrev 2018-06-24 14:53:24 följande:

Vi hade både ÄL och har BIM på samma dag. Spännande! :D

Jag tror inte att man ska tänka för mycket.

Åh va kul, så spännande ju! :)

Nej precis, bäst att försöka att inte göra det.
  • Jevi87

Såå himla spännande det ska bli att följa alla er! :)

Sen igår har jag haft ganska så ömma bröst, och nu idag har jag haft molande värk i höger sida samt i mitten. Brukar inte ha det annars. Hmm..

ÄL-lista:

17/6 Jevi87

21/6 Ereya

29/6 Längtansblåblomma

BIM-lista:

2/7 Jevi87

6/7 Ereya

11/7 Längtansblåblomma

• Jevi87
    babytjejen skrev 2018-06-25 17:59:31 följande:

Fullt utslag på testerna idag så ägglossning närsom...trodde inte jag skulle få det förren på torsdag el fredag o nu verkar det ske redan ikväll kanske då testerna var ganska starka redan igår...

Åh va spännande! Håller tummarna för dig! :)
  • Jevi87
    babytjejen skrev 2018-06-25 17:59:31 följande:

Fullt utslag på testerna idag så ägglossning närsom...trodde inte jag skulle få det förren på torsdag el fredag o nu verkar det ske redan ikväll kanske då testerna var ganska starka redan igår...

Åh va spännande! Håller tummarna för dig! :)
  • Jevi87
    Ereya skrev 2018-06-25 20:54:33 följande:

Tack!! Ja, det är så... Speciellt. En känsla som överskuggar allt annat. Man bara vet. Ett slags inre lugn, en vetskap. Åh. Faktiskt så har jag en sån känsla precis just nu, ägglossningen var för fyra dagar sedan och jag kan omöjligt veta förrän om minst en vecka. Tänkte testa den femte juni, dagen innan BIM. Men... Vi får se om jag hade rätt eller inte :)

Så häftigt att då en sådan känsla som verkligen stämmer. Kul att du fått likadan känsla denna gång också. Håller tummarna för att din känsla stämmer! Hur underbart isf! :)

Jag har aldrig varir gravid tidigare så jag har ingen aning hur man ska känna och vad för sympton man kan ha. Vissa känner ju ingenting, vissa har massa sympton. De ända jag känner nu är lite svullna bröst samt att dom är ganska ömma. Lite molande värk i nedre magen, typ lite inflammationskänsla. Kan ju vara typiska Pms sympton såhär en vecka innan mensen ska komma. Har en känsla att det kommer ta lång tid för mig att få ett plus...
  • Jevi87
    Ereya skrev 2018-06-25 22:01:45 följande:

Lita på kroppen <3 Ta det lugnt, gör saker du mår bra av medan. Om du inte har tydlig ägglossning så rekommenderar jag verkligen rosenrot, om du inte plussar nu. Den stabiliserar och gör ägglossningen extra tydlig, jag hade brutaaaal ÄL nu före helgen. Gick liksom inte att missa. Lita som sagt på kroppen! Jag hade molvärk innan jag plussade minns jag, svullna bröst och fick cravings tidigt. Och humörsvängningar nåt så jävulskt! Plussade extremt tydligt på äl +14. :)

Jo jag vet, borde försöka att inte tänka så mkt! :) men svårt att låta bli. Idag har smärtan i nedre magen försvunnit men brösten är fortfarande ömma.

Jag har som tur är regelbunden ägglossning och jag känner av den väldigt tydligt när jag har den.

Jag får hålla tummarna och vänta in den 2/7 och ta ett test då om inte mensen dyker upp.

Tack för din pepp! :)
  • Jevi87

Här dök mensen upp idag, 2 dagar tidigare än tänkt. Så jäkla tråkigt trots att jag var inställd på att det inte skulle vara ngt denna månad. Nästa ÄL kmr vara när sambon är bortrest så då är det kört... jättekul att vänta hur länge som helst till nästa försök...

Lycka till ni andra, hoppas ni får ett plus! :)

• Jevi87
    MammaKA skrev 2018-06-30 19:42:12 följande:

Så tråkigt! Hoppas tiden går fort för dig, oftast har den gjort det när man ser bakåt.

Jag är på BIM-2 idag, gjorde ett test som var negativt. Hoppas att det var för tidigt, provar igen efter BIM.

Ja så jäkla tråkigt. Och det värsta är att man känner efter så mkt så man har ju varenda graviditetssympton så man får ju lite hopp innan. Men det är bara ladda om. Och nästa gång ska jag försöka att inte tänka på det för mkt och ?leta? massa symptom. Och som du säger, när man blickar bakåt så har ju tiden ändå gått fort fast att man inte tycker det just nu.

Åh va tråkigt, men som sagt det kanske var för tidigt, vissa ger ju inte utslag förens dom passerat BIM. Håller tummarna för dig att det är så!
  • Jevi87
    Längtansblåblomma skrev 2018-07-01 08:58:53 följande:

Åh så tråkigt:(vet precis hur det känns. Jag kände mig jätte deppig förra månaden när mensen kom, även om jag gjort ett negativt test dagarna innan och var inställd på att det inte skulle bli nåt.. Hoppet är ju ändå det sista man har, och när det blir så defenitivt rasar världen för ett tag. Min sambo är också bortrest en del i sitt jobb, så blir det inget denna ggn heller får vi göra ett uppehåll på typ 8(evighets!!)veckor till nästa försök i augusti, Såååå segt! :/

önskar dig bättre lycka nästa gång<3

Mm jag vet, man hoppas ju in i det sista, trots att man känner att mensen är på g. Man går ju under helt för ett tag. Men man får tvinga sig själv att börja peppa inför nästa försök istället och hoppas på bättre lycka då! Den här mensen har varit förjäklig också bara för det. Jag har endometrios och inatt låg jag vaken i flera timmar med smärta som gjorde att jag fick springa upp och spy och nästan svimmade. Då blir man ju extra irriterad att den kom. Det skulle vara sååå skönt att få slippa mensen på ett tag! :)

Det är ju sjukt segt när männen måste vara bortresta. Man vill ju så gärna få till ett försök varje gång. Och man blir så irriterad och nere av vetskapen av att man måste hoppa över ett försök. Förstår dig att det känns som en evighet. Vårt nästa försök blir också i Augusti känns som det är såååå långt bort!

Tack detsamma! Nu håller vi tummarna för att det lyckas bättre för oss båda i Augusti! :)
  • Jevi87
    MammaKA skrev 2018-07-01 11:41:08 följande:

Denna väntan är så jobbig, speciellt när man är ledig. Och idag känns det verkligen som att mensen kan komma när som helst. Trist. Kom och gå så vi kan försöka igen! Haha.

Har ni semester än? Jag jobbar en vecka till.

Åh hoppas den inte kmr för dig. Men som du säger, kmr den så vill man att den kmr och går fort så man kan köra igång med nästa försök. :)

Jag har semester om tre veckor. Skulle vara skönt med lite semester nu. Kunna slappna av lite och hitta på saker så man tänker på annat. :)
  • Jevi87
    Ereya skrev 2018-07-01 09:57:32 följande:

Testade idag, kunde inte hålla mig. ÄL+10, BIM-5. Det var inte helt blankt men så supersvagt så det ibland inte ens gick att se. Nu håller jag ut till tisdag och testar igen, och om det inte visar nåt så på fredag, dagen innan beräknad mens :)

Men guud så spännande! Håller tummarna för att det är början till ett plus för er!! :)
  • Jevi87
    MammaKA skrev 2018-07-02 08:56:21 följande:

Inatt kom mensen så det blir att göra nytt försök vid äl.

Åh va synd!! :( håller tummarna för nästa gång!!
Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!